Iako je povezivanje neophodno za razvoj turizma, Loznica i okolne opštine i dalje na tržištu nastupaju zasebno.

DA LI ĆE SE NAJZAD OBJEDINITI TURISTIČKA PONUDA PODRINjA - Na riječima svi su za

Osnivanje regionalne turističke organizacije je na vidiku, ali nije izvesno da će i biti ostvareno

Savremeni turista želi tokom boravka u nekom kraju da vidi što više toga. Strancima je i svaka pojedinačna država nastala iz ruševina SFRJ sitna pa u ih posećuju u nizu. Nažalost, u unutrašnjost retko zabasaju, ali i kada bi došli, na primer u Podrinje, imali bi teškoća da posete sve ono što ovde može da se vidi, a toga nije malo. Sa takvim problemima suočili bi se često i domaći turisti, iako većina pružalaca usluga organizuje posete najznačajnijim odredištima u okruženju. Neke druge regije već dugo nastupaju udruženo, ali je za to potrebna dobra saradnja i međusobno poverenje. Kao i na prošlogodišnjem, tako su se i na 40. Sajmu turizma štandovi Turističke organizacije grada Loznice (TOGL), Turističko-sportske organizacije Krupnja (TSOK) i Specijalne bolnice za rehabilitaciju “Banja Koviljača” naslanjali jedan na drugi, ali su Turistička organizacija Ljubovije (TOLj) i Opština Mali Zvornik bili odvojeni. Bilo je upadljivo da bi se, kada bi se njihovi štandovi našli preko puta Loznice i Specijalne bolnice, stvorila celina i Podrinje bi konačno, bar bi takav utisak ostavljali, nastupilo zajedno. Podrinje je i u nacionalnoj Strategiji razvoja turizma od 2016 – 2025. uočeno kao regija koja ima turističkih potencijala, a na onima koji tu žive je da ih razviju i iskoriste.

Čist račun – duga ljubav

– Uslovi za stvaranje regionalne turističke organizacije (RTO) još uvek se nisu stvorili, ali je verovatno da će se to ostvariti u budućnosti. Što se sajamskog nastupa tiče, mi trenutno prostor rezervišemo svako za sebe, ali smo već razgovarali o tome da se za početak nađemo jedni pored drugih. Ranije smo imali zajednički štand sa turističkim organizacijama Krupnja i Osečine, ali se ispostavilo da tako ne dobijamo dovoljno prostora jer imamo bogatu ponudu, a svima je u interesu da svoje potencijale prikažu što bolje – kaže Snežana Perić, direktorka TOGL, i dodaje da je cilj za sledeću godinu da se štandovi podrinjskih mesta nađu jedni pored drugih, a u lozničkom turističko-informativnom centru već se nalaze i propagandni materijali susednih opština.

U Malom Zvorniku nemaju ništa protiv saradnje, ali se drže narodne mudrosti “Čist račun, duga ljubav”. Predsednik opštine Zoran Jevtić kaže da je inicijativa za osnivanje RTO stigla iz Loznice pre oko pola godine, ali se otad niko više nije javio.

– Mi smo se za početak pozitivno izjasnili, ali bismo hteli da se sve jasno definiše, da kasnije ne bi došlo do problema. Ne želimo da se dogodi da učestvujemo, damo finansijsku potporu, a onda, kada dođe vreme da se deli kolač, da ispadne da nas tu nema. Ako dajemo novac, moramo da vidimo šta dobijamo za to – jasan je Jevtić.

On podržava zamisao da na sajmu štandovi budu u istom krugu.

Zadržati goste na duži period

TOLj i TSOK potpuno podržavaju objedinjavanje turističke ponude, a Krupanj je u ovogodišnjem budžetu čak i predvideo 400 hiljada dinara za pokretanje RTO. Direktor Aleksandar Petrović kaže da je jasno da nijedno mesto u regiji pojedinačno ne može da zadrži goste na duži period.

– Imamo mogućnosti da zajedno napravimo više raznovrsnih programa koji bi mogli privući goste i zadržati ih bar sedam dana – kaže Petrović.

Da je cilj zadržati turiste i produžiti im vreme boravka slaže se i Slađana Grujičić, direktorka TOLj, a nema ni sumnje kako se to može učiniti.

– Svako od nas ima konkretnu turističku ponudu, ali je neophodno da stvorimo i zajedničku, ako nam je namera da zadržimo goste. Naš kraj ima dosta toga da pokaže i to treba zajednički da plasiramo. Mi već sada našim gostima preporučujemo zanimljive lokacije u drugim mestima Podrinja – kaže Slađana Grujičić, direktorka TOLj.

Regionalna razvojna agencija Podrinja, Podgorine i Rađevine (RRA) sprovela je lane projekat “Upoznajte blago Podrinja” i održala niz obuka na kojima su uočeni potencijali turističkog razvoja, kao i mogućnosti za saradnju. I ove godine RRA će kod resornog ministarstva konkurisati za podršku projektu regionalnog razvoja turizma jer, kako kaže direktorka Ljiljana Nikolić, potencijali postoje, potrebno je obaviti kvalitetnu analizu postojećih resursa i uspostaviti neprekidnu komunikaciju kako bi se iz toga rodile nove zamisli za zajedničke poduhvate koji bi privukli veći broj turista u ovaj deo Srbije.

Regionalna turistička organizacija

Miroslav Radulović, član Gradskog veća Loznice, kaže da bi RTO uskoro mogla zaživeti, ukoliko se lokalne samouprave slože. Zamisao je da obuhvati područje koje pokriva i RRA, ali čak i ako do toga ne dođe, moguće je da će nekoliko njih osnovati organizaciju.

– Logično je da svi budemo zajedno, prezentacija regije treba da bude celovita, a potrebno je i naći pravi model organizacije kako bi se što više izdvojenog novca utrošilo na promociju, a ne na neke druge troškove – kaže Radulović.

Početni predlog je da se ne imenuje direktor RTO, već da budući upravni odbor iz svojih redova izabere predsednika koji bi bio i ovlašćeno lice.

Inače, predstoji i izrada regionalne staretegije razvoja turizma.

(Lozničke novosti)