Savjeti za kupače: kako preživjeti utapanje u vodi?

0

Zbog ljetnih temperatura građani osvježenje od vrućina i sparina traže u kupanju na rijekama, jezerima, bazenima ili u moru, pri čemu nerijetko zanemaruju opasnosti koje im prijete.

Utapanje u vodi

Vezano za našu rijeku Drinu, skoro svake sedmice, nažalost možemo čuti kako se neko utopio, a pored toga prođe i po nekoliko dana dok se pronađe tijelo. Ove godine, statistički podaci pokazuju da se ukupno 5 osoba utopilo u rijekama bh entiteta Republika Srpska, a ljeto samo što je nastupilo.

Da bi što bezbjednije prošli na kupalištima donosimo Vam nekoliko savjeta – prijedloga:

Prvo na kupanje idite na uređena kupališta koja su pod nadzorom, a ne rijeke, jezera ili šljunčare koji nisu uređeni za kupanje i nisu pod nadzorom stručnih službi.

Rijeke su najopasnije jer su protočne, imaju virove i često mijenjaju svoj tok. Jezera imaju nagle promjene dubine i temperature, odnosno, temperatura je u jezeru na površini toplija, a u dubini je hladnija.

Velik problem kupačima ponekad predstavlja i rastinje, pa se zbog panike mogu i utopiti. 

Izbjegavajte skakanje, s obzirom na to da nikad ne možete biti sigurni šta se nalazi ispod površine.

Ne plivajte najmanje jedan sat nakon obroka – jedna od najčešćih pogrešaka, a koju čine mnogi među nama, ulazak je u vodu nakon što smo pojeli obrok, pa se mnogi zaguše zbog pritiska želuca

Ne plivajte ako ste konzumirali alkohol – upravo je konzumiranje alkohola jedan od glavnih čimbenika rizika kod utapanja, kako kod mladih, tako i odraslih osoba, i svakako ga treba izbjegavati.

Ne ulazite vrući u vodu – jedna od čestih pogrešaka koju čine mnogi od nas je da nakon dužeg boravka na suncu, ulazimo u vodu, kako bismo se osvježili i rashladili. Uvijek treba postepeno ulaziti u vodu, dati organizmu priliku da se pripremi i prilagodi, bez obzira na to koliko je more ili neka druga vodena površina topla. U protivnom, naše će tijelo u dodiru s hladnom vodom doživjeti šok

Ne skačite u vodu nepoznate dubine – kada skačete, umjesto na glavu, skačite na noge (ako već morate).

Ako niste posve zdravi, ne kupajte se na osamljenim mjestima, a ako bolujete od nekih hroničnih i težih bolesti, izbjegavajte kupanje na osamljenim i nesigurnim mjestima; budite u blizini ljudi, kako bi vam, ako zatreba, mogli priskočiti u pomoć

Imate li djecu, neprestano ih držite na oku – roditelji se nikada, pa tako ni na kupanju, ne smiju posve opustiti; djecu je potrebno neprestano imati na oku i brinuti se za njihovu sigurnost; među ljudima i u gomili djeca se lako izgube, kao što se lako utope i u plićaku; jednako tako, nikada, ali baš nikada, ne računajte da se starije dijete može samo brinuti za mlađeg brata ili sestru.

Neplivači ili osobe koje slabije plivaju obavezno bi trebali koristiti pomagala za plivanje.

Plivajte u blizini spasilaca te poštujte upute i znakove spasilaca, ne plivajte sami, dogodi li se nevolja, ostanite smireni, plutajte na leđima i mašite jednom rukom za pomoć.

ŠTA SU GRČEVI I KAKO POSTUPITI U TOJ SITUACIJI

Najčešći razlog utopljenja je grč, a posebno panika koja nastane odmah iza istog. Paničarenje,  može uzrokovati hiperventilaciju i glavni je neprijatelj preživljavanja.

Kad pričamo o samoočuvanju u vodi, ključna stavka je kontrola disanja. S plućima punim zraka, ljudsko tijelo može plutati, tako da duboko udišite zrak kojeg ćete zatim brzo izdahnuti.

Grčevi su zapravo nekontrolisane kontrakcije mišića do kojih dolazi usljed naglog istezanja stopala.

grc-u-nozi

Postoje tri osnovna razloga koja uzrokuju grčeve u mišićima:

  • neka medicinska stanja
  • intenzivni napor
  • previše nizak nivo elektrolita (magnezijuma, kalijuma, kalcijuma, natrijuma) koji su zaduženi za prijenos elektro signala širom tijela

Ukoliko Vam se desilo da dobijete grč u toku plivanja, znate koliko to može biti neprijatan pa čak i bolan osjećaj. Ono što bi prvo trebalo da uradite u toj situaciji je da:

  • prestanete da plivate i da se samo održavate na površini vode
  • pokušajte da ispravite stopalo i izmasirate bolno mjesto
  • ukoliko vidite da vas grč ne popušta, što prije izađite iz vode i nastavite da masirate mišić
  • nikako se ne vraćajte u vodu dok ne osjetite da vam je stopalo ponovo opušteno i da je nelagodnost nestala.

Ako u vodi uočite nekog u nevolji, odmah pružite ili potražite pomoć te pozovite nadležne službe.

U nadi da će te samo uživati u kupanju, i da nikad nećete imati ovakve probleme, Vaš portal želim Vam ugodno i prijatno ljeto!

(Zvornički.ba)