Međunarodni dan fizičke aktivnosti je 10.maj, uključi se i ti

Povodom Međunarodnog dana fizičke aktivnosti, pod sloganom „kretanjem za zdravlje”, pozivamo građane da 10. maja što više vremena posvete fizičkim aktivnostima – počevši od odlaska na posao pješice, preko vožnje bicikla do igre sa djecom u prirodi.

Međunarodni dan fizičke aktivnosti je 10.maj, uključi se i ti

To će biti naš zajednički doprinos obilježavanju ovog značajnog datuma, koji se na inicijativu Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) obilježava od 2002. godine u svim zemljama članicama SZO. Nedovoljna fizička aktivnost je jedan od vodećih faktora rizika za bolesti poput kardiovaskularnih i dijabetesa. U svijetu, ovo je četvrti vodeći rizik smrtnosti – dovodi do čak 3,2 miliona smrtnih ishoda godišnje, a na evropskom nivou to je oko 10 odsto ukupnog mortaliteta.

Prema posljednjem istraživanju sprovedenom u Republici Srpskoj, čak 70,8 odsto stanovnika vrijeme provodi uglavnom sjedeći, a redovno trenira svega 1,1 odsto stanovništva. Fizička aktivnost povoljno utiče na zdravstveno i socijalno ponašanje sa više aspekata: osim što je preventiva za srčani udar i visoki krvni pritisak, utiče i na smanjenje konzumiranja cigareta i alkohola, smanjenje depresije i dr.

„Smanjenje faktora zdravstvenih rizika u BIH“ je sveobuhvatan projekat unapređenja zdravlja stanovništva, čiji je cilj promjena stavova o rizičnim ponašanjima i unapređenje znanja i prakse koja promoviše dobro zdravlje – prvenstveno kroz obrazovne i zdravstvene ustanove. Projekat se u Republici Srpskoj sprovodi u Doboju i Zvorniku.
Projekat sprovodi Ministarstvo zdravlja i socijalne zaštite Republike Srpske, uz podršku Svjetske banke i Švajcarske agencije za razvoj i saradnju.

Koliko fizičke aktivnosti je dovoljno?

Za dobro zdravlje, odraslima se preporučuje najmanje 30 minuta svakodnevne umjerene fizičke aktivnosti, a djeci najmanje 60 minuta. Treba krenuti od manjeg intenziteta jer pretjerano opterećenje može da naškodi zdravlju, a zatim postepeno produžavati vrijeme aktivnosti i opterećenje. Stariji od 65 godina treba da sprovode fizičku aktivnost tako da održe ravnotežu i spriječe padove, kroz umjereno kretanje najmanje tri puta nedeljno.

Preporuka za roditelje je da djeci ograniče sjedenje ispred ekrana na jedan do dva sata dnevno, da ne postavljaju televizore i kompjutere u dječijim sobama, i da što više vremena provode sa djecom napolju uz fizičke aktivnosti.

Podijelite nas :

PREPORUČENO

Donacija za Zvornički.ba
Vaša e-mail adresa: