Gradonačelnik Zoran Stevanović istakao je da je zadovoljan što će naš grad dobiti jedan ovakav projekat dodavši da je to istovremeno i jedan ozbiljan zadatak pred Gradskom upravom.

„Jer, kada zažive građanske patrole moramo ojačati naše komunalne službe da na prijave sugrađana reaguju adekvatno i u nekom razumnom roku. Cilj je svakog uređenog društva, svake lokalne zajednice da napravi što jednostavniju komunikaciju sa onima koji su u datom momentu nezadovoljni nečijom ili nekom uslugom ili su primjetili neki problem, ali je suština da se napravi što bolja komunikacija i istovremeno da nadležni što brže odgovore na sugestije i prijave sugrađana. Tako ćemo postići da život u našem gradu za jednu stepenicu bude kvalitetniji.“

Projekat „Pametni gradovi – ka digitalnoj transformaciji gradova u BiH“ uz finansijsku podršku Njemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj realizuju Njemačko društvo za međunarodnu saradnju (GIZ), kompanije Lanako (Lanaco) i DiViSi solušns (DVC Solutions) i udruženje najvećih kompanija informacionih tehnologija u BiH „Bit Alijansa“.

Haris Palalija iz Bit Alijansa istakao je da je fokus projekta na građanima i na tome da im se olakša komunikacija prema Gradskoj upravi.

„Kroz projekat želimo da osnažimo pet lokalnih samouprava u BiH da pojačaju svoje kapacitete i da korištenjem koncepta „pametnih gradova“ unaprijede usluge koje pružaju svojim građanima. Ovdje je danas održan početni sastanak nakon situacione analize koju smo ranije uradili, kao i trening za predstavnike Gradske uprave i drago nam je da je Zvornik jedan od pet gradova u BiH koji će prvi imati akcioni plan za razvoj ovog koncepta.“

Softverska firma DiViSi Solušns iz Banjaluke izradila je mobilnu aplikaciju „Građanska patrola“ sa kojom učestvuju u projektu Pametni gradovi. Njen predstavnik Branko Vasiljević rekao je da ova aplikacija omogućava građanima da na veoma brz, stabilan, moderan i efikasan način prijavljuju različite probleme u svojoj zajednici nadležnim institucijama.

„Građani će moći da preuzmu aplikaciju sa gugl prodavnice te da načine fotografiju ili snime video kada detektuju problem u svojoj okolini i da prijavu pošalju putem mobilnog telefona. Na drugoj strani službenici pristupaju veb aplikaciji u kojoj primaju prijave i na osnovu njih mogu da odreaguju, što je benefit i za jednu i za drugu stranu.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *