Ovaj indikator ne signalizira jednostavan kvar, već neposredni mehanički problem koji može dovesti do velike štete. Ovo su pet najčešćih uzroka i simptoma i šta trebate učiniti da biste izbjegli potpunu štetu. Ukoliko imate sličnih problema na području Zvornika i zvorničke regije preporučujemo da se uputite prema autoservisu Mahmutović u mjestu Đile Karakaj ili auto kuća Munja na Capardama kako bi automobil bio spreman za sve zadatke.
Uloga motornog ulja je podmazivanje unutrašnjih dijelova motora i sprečavanje pregrijavanja. Veoma važna uloga kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Kada se “crvena lampica s kapljicom” pojavi na instrument ploči bez sumnje se nalazite u jednoj od opasnijih situacija. Šta uraditi kada se suočite s niskim pritiskom motornog ulja?
Naime, kada pritisak ulja padne ispod kritičnog praga, motor prelazi iz optimalnog podmazivanja u trenje metala o metal. Ovisno o broju obrtaja, benzinski ili dizel motor ponekad može pretrpiti nepopravljivu štetu u samo nekoliko stotina metara kretanja.
To u pravilu znači da vozač ima samo nekoliko desetina sekundi da potpuno zaustavi vozilo i ugasi motor. Svaki vozač treba znati da kada se pojavi crvena lampica, jedina ispravna odluka je odmah isključiti motor i pozvati pomoć. U suprotnom, ignorisanje ove lampice upozorenja može prouzrokovati trošak od par hiljada maraka.
O čemu se radi?
Senzori pritiska i lampica upozorenja na instrument tabli su prvi signali da nešto ne radi ispravno. Međutim, postoji i niz simptoma, ali i znakova koji će vas prije toga upozoriti da vaše vozilo ima ozbiljan problem, koji ne biste trebali ignorisati. Postoji nekoliko jasnih znakova da vaš motor ima problem s pritiskom. Ako osjetite miris sagorijevanja ulja ili dima ispod haube; ako čujete metalne zvukovi iz motora; ili osjetite smanjene performanse i sklonost pregrijavanju; ili ako primjetite bilo šta neuobičajeno za rad motora.
Pritisak se može precizno provjeriti samo manometrom u servisu. Vrijednosti se razlikuju zavisno od modela do modela automobila i vrsti korištenog ulja, ali svako odstupanje treba odmah istražiti. Kvalitetno motorno ulje, redovno provjeravano, zajedno s pravovremeno promijenjenim filterima, može spriječiti ogromne troškove popravke.
Ovo je pet glavnih uzroka koji mogu dovesti do niskog pritiska ulja u motoru:
– Korištenje ulja pogrešne viskoznosti
Jedna od najčešćih grešaka je odabir ulja koje se razlikuje od onog preporučenog u tehničkom priručniku. Ako je ulje previše rijetko (niske viskoznosti), pritisak pada i film podmazivanja se brzo raspada. S druge strane, ulje koje je pregusto otežava cirkulaciju kroz kanale i smanjuje efikasnost motora. Uvijek koristite ulje koje zadovoljava SAE standard i specifikacije proizvođača.
– Kvar pumpe za ulje
Pumpa za ulje ima ulogu održavanja konstantnog pritiska u krugu. Kada ovo ne funkcioniše, motor ostaje bez pravilnog podmazivanja. Kvarovi se često javljaju zbog nepravilne montaže, kontaminiranog ulja ili habanja unutrašnjih komponenti. Zamjena pumpe mora se odmah izvršiti, u suprotnom može doći do veće štete, uključujući blokiranje motora.
– Trošenje zaptivki
Curenje ulja je direktan uzrok pada pritiska. Istrošene zaptivke, pukotine u karteru ili neispravne zaptivke mogu dozvoliti curenje ulja. Vizuelna provjera ispod automobila ili na mjernoj šipki za ulje može vam brzo pokazati da li je nivo ispod minimalne granice. Ignorisanje curenja može dovesti do potpunog kvara motora.
– Starenje motora
Kako motor stari, pritisak ulja prirodno opada zbog unutrašnjeg habanja. Ležajevi, klipni prstenovi i ležajevi radilice gube svoje prvobitne tolerancije i ulje lakše curi. Stariji motori zahtijevaju češće izmjene ulja i periodične provjere, posebno prije dugih putovanja.
– Začepljen filter ulja
Filter za ulje održava sistem čistim i štiti motor. Ako je začepljen ili ako se unutrašnji bypass ventil blokira, ulje više ne cirkuliše pravilno i pritisak pada. Filter treba zamijeniti pri svakoj zamjeni ulja, bez obzira na kilometražu, kako bi se izbjegli nedostaci podmazivanja.
Kako izbjeći potpuni gubitak ulja?
Ako se na instrument tabli upali lampica upozorenja za ulje, što prije zaustavite vozilo i isključite motor. Ako i dalje indikator stoji na ploči nastavak vožnje može dovesti do potpunog blokiranja motora. Ne oslanjajte se na vožnju u leru. Bez pritiska, motor se brzo troši.
Nakon zaustavljanja vozila, pričekajte nekoliko minuta, a zatim izvadite mjernu šipku i provjerite nivo ulja. Naravno, uradite to na ravnom terenu. Ako je nivo ulja ispod minimalne granice, možete doliti ulje. Međutim, preporučuje se da u takvim situacijama, ako ne možete utvrditi uzrok gubitka pritiska ulja, ne nastavljate vožnju. Rizikujete potpuno blokiranje motora i velika oštećenja, što može zahtijevati zamjenu cijele pogonske jedinice.
Ukoliko imate slične probleme na automobilu najbolje da posjetite Autoservis Mahmutović u Karakaju, pravac prema Tuzli i utvrditi tačnu dijagnostiku problema, a onda na istom mjestu otklonite i kvar. Ukoliko dolazite iz sprečanske doline, onda posjetite auto kuću Munja na Capardama koji su specijalizovani za automatik mjenjače.
/Zvornicki/klix.ba/












