Na dionici pruge Šabac–Loznica, u mjestu Kozjak, sinoć je zvanično pušten u rad modernizovani automatski pružni prelaz, opremljen polubranicima. Ovaj projekat predstavlja značajan iskorak u povećanju bezbjednosti saobraćaja u lozničkom kraju, gdje se upravo ovaj prelaz godinama smatrao jednim od najkritičnijih.
Polubranici se automatski spuštaju – ali oprez vozača i dalje ključan
Novi sistem funkcioniše tako da se polubranici automatski spuštaju prilikom nailaska voza, a nakon prolaska kompozicije ponovo se podižu. Ipak, nadležni apeluju da ni moderne instalacije ne isključuju potrebu za oprezom.
Vozačima se poručuje da strogo poštuju signalizaciju i da ne pokušavaju obilaziti polubranike dok su spušteni – praksa koja je, kako kažu upućeni, na drugim lokacijama i dalje česta, čak i kada su u pitanju autobusi.
Historija nezgoda – razlog za hitnu modernizaciju
Pružni prelaz u Kozjaku godinama je nosio reputaciju jednog od najopasnijih u okolini Loznice. U više navrata su se na ovom mjestu dešavale saobraćajne nezgode, posebno zbog nedostatka fizičkih barijera.
Puštanje automatskog sistema u rad smanjuje rizik, ali ne uklanja ga u potpunosti – zbog čega vozači, biciklisti i pješaci i dalje moraju prolaziti sa maksimalnim oprezom.
Novootvoreni automatski pružni prelaz u Kozjaku predstavlja važan korak ka sigurnijem saobraćaju u pograničnom regionu, neposredno uz Zvornik. Ipak, stručnjaci naglašavaju da ni najmodernija tehnologija ne može zamijeniti odgovorno ponašanje učesnika u saobraćaju.
Preuzeto sa portala Lozničke novosti












