Svakih 17 sekundi u Evropi umre jedna osoba zaražena virusom korona, izjavio je regionalni direktor Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) za Evropu Hans Kluge.
On je rekao da je u 53 zemlje, koje čine evropski region SZO, registrovano više od 15,7 miliona slučajeva zaraze, uključujući četiri miliona ovog mjeseca i gotovo 355.000 preminulih od posljedica zaraženosti.
Kluge je istakao da je u više od 80 odsto zemalja zabilježen rast broja zaraženih od više od 100 na 100.000 stanovnika, te da je u skoro trećini tih država rast veći od 700 na 100.000 stanovnika.
“Rezultat toga su zdravstveni sistemi pred pucanjem. Francuska je popunila 95 odsto kapaciteta odjeljenja za intenzivnu njegu za samo 10 dana, a u Švajcarskoj su ta odjeljenja puna”, naglasio je Kluge.
Prema riječima Klugea, stroge mjere koje su uvele vlasti evropskih zemalja su obećavajuće jer je sada sedmični broj zaraženih smanjen sa više od dva miliona na 1,8 miliona.
Kluge je napomenuo da nadu u borbi protiv virusa korona daju i nedavne vijesti o efikasnosti vakcine protiv kovida-19, kao i posljednja dostignuća u brzom dijagnostikovanju ili testovima na antigene, javio je “Guardian”.
Ovaj stručnjak kaže da SZO i dalje vjeruje da bi strogo zatvaranje zemalja trebalo da bude posljednje sredstvo u borbi protiv pandemije, zbog velike kolateralne štete, uključujući probleme s mentalnim zdravljem, zloupotrebom lijekova i nasiljem u porodice, uz napomenu da mjere zatvaranja ne bi bile potrebne ukoliko upotreba zaštitnih maski dostigne nivo od 95 odsto.
Kluge smatra da generalizovana zatvaranja imaju negativan efekat i ako se prerano ukinu, što često zahtijeva novo uvođenje mjera, te da bi ih trebalo zamijeniti višeslojnim sistemom mjera na osnovu lokalnog nivoa prenošenja zaraze.
Direktor SZO za Evropu izjavio je i to da je posebno važno da škole ostanu otvorene. On kaže da se djeca ne smatraju primarnim nosiocima zaraze, te da stoga zatvaranje škola nije efikasna mjera za kontrolisanje kovida-19.
Kluge je istakao da zemlje koje razmišljaju o zatvaranju škola treba da razmisle o neželjenim efektima u vezi s ishodom obrazovanja, kao i mentalnim i društvenim zdravljem djece.