Kako navode iz MUP-a RS, od srijede, 1. septembra ove godine trebalo bi da počne sa radom stacionarni radarski sistem na području grada Banja Luka koji će vršiti evidentiranje prekršaja nepropisne brzine i nepoštovanja zabrane prolaza (crveno svjetlo) na raskrsnicama koje su regulisane uređajima za davanje svjetlosnih saobraćajnih znakova.
Na području grada Banja Luka sa radom će početi devet stacionarnih radara.
Stacionarni radarski sistem ima mogućnosti automatske detekcije brzine, za sva vozila u vidnom polju, do 320 km/h u svim saobraćajnim trakama koje su u vidnom polju radara, u dolasku i odlasku;.
Detektuje i nepoštovanje zabrane prolaza (crveno svjetlo) na raskrsnicama koje su regulisane uređajima za davanje svjetlosnih saobraćajnih znakova, prepoznaje registarske oznake za sva vozila u dolasku i odlasku, vrši nadzor i snimanje, automatski prenosi podatke…
“Podsjećamo da je Ministarstvo unutrašnjih poslova RS, u okviru projekta “Unapređenje bezbjednosti saobraćaja upotrebom radarskih uređaja i primjenom savremenih tehnologija za evidentiranje prekršaja, prenos i obradu podataka o prekršajima”, izvršilo nabavku 100 stacionarnih radara i 10 presretača. Stacionarni radari su u postupku postavljanja i instaliranja na području cijele Republike Srpske, a u skladu sa analizom stanja bezbjednosti saobraćaja i izvršenim procjenama definisana je raspodjela i dinamika instaliranja”, navode iz MUP-a.
Preciziraju da je za PU Banja Luka namijenjeno 25 stacionarnih radara, PU Bijeljina 12, PU Prijedor 10, PU Istočno Sarajevo 9, PU Doboj 12, PU Zvornik 8, PU Trebinje 7, PU Foča 6, PU Gradiška 6 i PU Mrkonjić Grad 5.
Sve prekršaje koji budu snimljeni stacionarnim radarskim sistemom od 01.09.2021. godine Ministarstvo unutrašnjih poslova RS će obrađivati centralizovano u Policijskoj stanici za obradu prekršaja koja će obavještenja o počinjenom prekršaju uz prekršajni nalog dostavljati na kućnu adresu vlasnika vozila.
“Apelujemo na građane da poštuju postojeće saobraćajne propise i da vožnju svog motornog vozila prilagode propisanim ograničenjima brzine kretanja i uslovima na putu”, navode iz MUP-a.
Napominju da je neprilagođena i nepropisna brzina najčešća greška kod svih evidentiranih saobraćajnih nezgoda, a naročito kada su u pitanju saobraćajne nezgode sa poginulim. Jedan od ciljeva Ministarstva jeste manje poginulih lica u saobraćajnim nezgodama smanjivanjem procenta vozila koja prekoračuju propisanu brzinu i prosječne vrijednosti prekoračenja.