Automehaničar Skoti Kilmer upozorio je vlasnike benzinaca i dizel motora da su u opasnosti da „izgore“ vitalne komponente kada naprave jednostavnu grešku dolivanja goriva na benzinskim pumpama. Usred krize troškova života, vozači mogu biti u iskušenju da voze svoje automobile dok im ne ponestane benzina. Međutim, Skoti tvrdi da su u ozbiljnom riziku i da nikada ne treba da čekaju da se rezervoari potpuno isprazne. Umjesto toga, učesnici u saobraćaju bi trebalo da idu na benzinsku pumpu kada im je rezervoar pun oko četvrtine, kako bi zaštitili pumpe za gorivo od oštećenja. Na svom Jutjub kanalu, Skoti je rekao: „Danas ću vam reći zašto ne želite da vozite svoj auto kada vam pokazivač goriva poraste do oznake E. Jer u većini modernih automobila, pumpa za gorivo je skrivena unutra rezervoar za gorivo. Pumpa benzin i vjerovali ili ne, benzin je ono što podmazuje ležajeve unutar ove pumpe, tako da ako vam zaista ponestane benzina, onda će pregoriti ležajeve jer ih vazduh ne podmazuje, tako da tretirajte četvrtinu kao prazan rezervoar. Tada ga napunite i vaš auto će trajati koliko i moj, 321.000 km i još uvek ima originalnu pumpu za gorivo“. Vozači su pohvalili Skotija za savjet, a jedan vozač je priznao da je već bio u toj situaciji: „Da, to je tačno. Morao sam da popravim pumpu za gorivo jer sam čekao da se isprazni rezervoar da ga napunim.“ „Radim ovo godinama. Davno su mi rekli da je 1/4 prazno, pa nemojte da birate otpad od goriva“, dodao je drugi. Drugi čovjek se složio sa Skotijem: „Benzin u rezervoaru takođe može da sadrži čestice krhotina na dnu rezervoara za gorivo“. Međutim, čini se da su neki posumnjali u informacije mehaničara: „Moj kamion ima 563.000 km i uvijek je u E. Pumpa za gorivo je zamijenjena samo dva puta od 2000. godine.“ „Vozim sa skoro praznim rezervoarom već 30 godina i nemam nikakvih problema“, dodao je drugi.

Trenutak nepažnje, na trenutak sklonjen pogled, zbunjenost zbog neprijatnog telefonskog poziva

Bez obzira na brojne mere koje preduzimaju proizvođači goriva i vlasnici pumpi, ipak može da se desi da izaberete pogrešnu ručku prilikom točenja goriva! Posljedice mogu biti savladive – ili katastrofalne!

Bez obzira na brigu, dosljednost, prisebnost ili znanje, mnogima se dešavalo da u rezervoar automobila sipaju pogrešno gorivo.

Trenutak nepažnje
Ne radi se o iskustvu, znanju ili bilo čemu drugom, već samo o trenutku. Trenutak nepažnje, na trenutak sklonjen pogled, zbunjenost zbog neprijatnog telefonskog poziva.

Troškovi takve nepažnje brzo mogu porasti na nekih 400 i više eura, jer saberite šlep službu, ispumpavanje goriva, isušivanje rezervoara… I važno je šta ste pomiješali.

Mnogo je veća šansa da ćete u rezervoar dizel automobila uliti benzin nego obrnuto. Drška za točenje dizel goriva ima deblju cijev, koja je jednostavno preširoka za grlo otvora za punjenje na benzinskim pumpama posljednjih godina.

Nije neophodno, ali strah da ćete zbog ove greške uništiti motor je vjerovatno izlišan.

Ozbiljna oštećenja
Ako vozite i motor počne da kašlje, zaustavite se odmah, inače će uskoro stati sam. Iako se savremeni sistemi za ubrizgavanje goriva i usis vazduha smatraju osjetljivim dijelovima automobila, ozbiljna oštećenja motora u takvim slučajevima su rijetka.

Ispiranje sistema za dovod goriva do cilindara motora uglavnom je dovoljno da se otklone problemi izazvani pogrešnim gorivom, a naravno svaki sistem ima svoje karakteristike.

Većina vozača ne može i ne zna kako da sebi pomogne u ovakvim slučajevima, pa preporučujemo da se za takve slučajeve pozovete majstore, piše Auvtomagazin.

Oni najčešće prave sopstvene pumpne aparate (nekoliko kablova, staru auto pumpu za gorivo i crijevo).

(Faktor.ba)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *