Generacijski projekat Srbije i BiH od milijardu maraka prolazi i kroz Zvornik

Za projekat obnove pruge od granice sa Srbijom do Doboja, a na koji je Savjet ministara na posljednjoj sjednici dao zeleno svjetlo, biÄe potrebno obezbijediti oko 500 miliona evra, odnosno skoro milijardu maraka.
Savjet ministara je na sjednici u Äetvrtak utvrdio prijedlog sporazuma o saradnji na zajedniÄkoj realizaciji projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge Ruma – Å abac – Loznica (Republika Srbija) – Zvornik – Tuzla – Doboj (BiH) izmeÄu Savjeta ministara i Vlade Srbije. Taj dokument predložilo je Ministarstvo komunikacija i transporta.
– ZakljuÄivanjem ovog sporazuma dvije države žele poboljÅ”ati kvalitet i brzinu željezniÄkog saobraÄaja, uz pružanje boljih usluga za putniÄki teretni i intermodalni saobraÄaj, smanjiti vrijeme putovanja i poveÄati atraktivnost željezniÄkog saobraÄaja za putnike i privredu, uz oÄekivanu podrÅ”ku evropskih finansijskih institucija. Projektovana brzina na ovoj dionici pruge biÄe do 120 kilometara na sat – saopÅ”teno je iz Savjeta ministara.
Od ministra komunikacija i transporta Edina Forta nismo uspjeli dobiti odgovore u vezi sa znaÄajem ovog projekta, a na naÅ”e pozive nije odgovarao ni ministar saobraÄaja i veza RS Nedeljko ÄubriloviÄ.
MeÄutim, u āŽeljeznicama RSā navode da je okvirna vrijednost rekonstrukcije pruge od Zvornika preko Tuzle te dalje do Doboja oko 500 miliona evra.
– Za remont te pruge u dužini od oko 110 kilometara potrebna su ogromna sredstva. Ta pruga bi se konaÄno mogla tada pustiti u putniÄki saobraÄaj. Na tom potezu postoji i komplikovani tunel āKneževiÄiā. Pruga od Tuzle do Zvornika koja je raÄena 1991. godine nikada nije dobila upotrebnu dozvolu. ZnaÄajno bi bilo za samu zemlju da to bude uraÄeno i to na naÄin da se uspostavi putniÄki saobraÄaj od Sarajeva, Doboja, Tuzle prema Beogradu – kazao je āGlasuā direktor āŽeljeznica Republike Srpskeā SlaÄan JoviÄ.
Naveo je da su Savjet ministara i Vlada Srbije zauzeli zajedniÄki stav da finansiranje rekonstrukcije i modernizacije pomenute pruge kandiduju prema Svjetskoj banci.
– TeÅ”ko je sada govoriti kada bi sama rekonstrukcija i modernizacija te pruge mogla poÄeti. Pred nama su komplikovane procedure. Nadamo se da bi u narednih godinu do dvije mogli poÄeti sa svim onim Å”to je zacrtano tim zajedniÄkim projektom dviju zemalja – zakljuÄio je JoviÄ.
Ministar komunikacija i transporta Edin Forto u martu ove godine rekao je da je rijeÄ o prvom postdejtonskom, zajedniÄkom infrastrukturnom projektu BiH i Srbije koji zaslužuje podrÅ”ku finansijskih institucija.
– RijeÄ je o generacijskom projektu, željeznici koja Äe postati žila kucavica najveÄeg industrijskog regiona u BiH – rekao je tada Forto.
Naveo je i da je obnova i modernizacija pruge od Rume do Doboja zajedniÄka inicijativa njega i ministra graÄevinarstva, saobraÄaja i infrastrukture Srbije Gorana VesiÄa te da je ona pokrenuta sa ciljem unapreÄenja saradnje i željezniÄkog saobraÄaja kao temelja privrednog razvoja.
Na potezu PredsjedniŔtvo
Prijedlog sporazuma o saradnji na zajedniÄkoj realizaciji projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge od Rume u Srbiji do Doboja u BiH izmeÄu Savjeta ministara i Vlade Srbije biÄe dostavljen PredsjedniÅ”tvu BiH koje bi trebalo da da zeleno svjetlo na taj projekat. Älanovima PredsjedniÅ”tva BiH biÄe proslijeÄen i izvjeÅ”taj o obavljenim pregovorima o ovom projektu.
Glassrpske