Predložena su tri modela i upućena su školama na razmatranje, prenosi portal InfoBijeljina. Prvi predloženi model podrazumijeva redovnu nastavu i normalan tok izvođenja. To bi značilo da je epidemiološka situacija pod kontrolom i da je broj zaraženih smanjen.

Učenici bi išli redovno na nastavu poštujući mjere među kojima su: dezinfekcija ruku i obuće, termalne kamere, senzori, mjerenje temperature kod kuće i dojava putem mobilnih telefona ili neki drugi oblik provjere fizičkog stanja đaka, poseban raspored ulaska u školu, dezinfekcija nakon smjene ili časa, prilagođen raspored sjedenja, đaci ne mijenjaju kabinete osim u slučajevima kada je to neophodno, preporuka da se hrana i piće ne dijeli, lične stvari koje djeca nose u školu svesti na minimum i da nastavnici najave koje knjige, radne sveske i sveske će biti potrebne.

Drugi model podrazumijeva izvođenje nastave svakog dana, ali će razred biti podijeljen, časovi će trajati pola sata i svaki dan će biti četiri časa.

Časove će prvo slušati jedna polovina razreda, a odmah zatim i druga polovina. Mana ovog pristupa je nedovoljan broj časova i to što bi nastavnici dva puta predavali isto gradivo istom razredu. Osim ovog, postoje prijedlozi da se razredi smjenjuju po danima pa bi tako svaki dan u sedmici bio rezervisan za različite razrede, kao i prijedlog da se razredi smjenjuju po sedmicama pa bi tako učenici jedne sedmice išli na nastavu, a druge bi radili od kuće.

Treći model je predviđen za slučaj da epidemiološka situacija izmakne kontroli i podrazumijeva nastavu na daljinu, ali bi ona bila organizovana iz školskih učionica odakle bi nastavnici sprovodili nastavu preko interneta ukoliko to tehničke mogućnosti dozvoljavaju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *