Pogled na statistiku pokazuje da kvalitetni automobili ne moraju nužno biti skupi.

Njemačka organizacija TÜV, jedna od onih koje provode tehničke preglede u toj državi objavila je listu vozila, klasificiranih po starosti, s najmanje i najviše grešaka. Obrađeno je čak devet milijuna vozila pa o reprezentativnosti uzorka ne treba previše raspravljati. U ovoj statistici su opće inspekcije vozila koje su provedene od srpnja 2019. do lipnja 2020. godine, a službeni naziv ove statistike je TÜV Report 2021 ili TÜV-ov Izvještaj 2021, objavlila je Revija HAK.

Glavne kategorije u pregledu su: prednja i stražnja svjetla, kočnice, gubitak ulja, kočnice, ovjes, funkcioniranje kočnice (pedale), funkcioniranje ručne kočnice, pokazivači smjera, upravljački sustav, kočničko ožičenje, korozija, ispušni sustav, kontrolna jedinica motora…

Kao i prošle godine, veliki pobjednik je SUV Mercedes-Benz GLC, koji u kategoriji do 3 godine starosti ima samo 1.7 posto grešaka. Na drugom mjestu je B klasa s 2.2 posto nedostataka u istoj kategoriji starosti, a odmah iza nje je Opel Insignija s, također, 2.2 posto.

Pogled na statistiku pokazuje da kvalitetni automobili ne moraju nužno biti skupi (pogotovo u starijim godištima) i da kvaliteta više nije jedinstvena prodajna točka za premium proizvođače. Primjerice, vozila kao što su Mazda 2, Opel Adam ili Honda Jazz postižu ocjenu s niskom stopom kvarova na prvom općem pregledu nakon tri godine.

Stope glavnih nedostataka: 3.7 posto Opel Adam, 3.9 posto Honda Jazz ili 4.5 posto Mazda 2. No, mali automobili zadržavaju kvalitetu s godinama. To potvrđuje pogled na ocjenu sedmogodišnjaka: Opel Adam 10.3 posto, Mazda 2 10.5 posto i Honda Jazz 11.7 posto. I to nakon prijeđenih 61.000 do 68.000 kilometara.

Najbolji u klasama: u klasi mikro automobila Opel Adam pobjeđuje četvrti put zaredom (3.7 posto). U kategoriji malih automobila Audi A1 ponovno je zauzeo prvo mjesto (3.3 posto). Promjena u kompaktnoj klasi – ovdje Hyundai i30 (2.5 posto) zamjenjuje Mercedesovu A-klasu. Pobjedu u srednjoj klasi preuzima Opel Insignia (2.2 posto) od prošlogodišnjeg pobjednika Mercedesove C-klase. U klasi monovolumena najbolja je B klasa (2,2 posto). Ukupni pobjednik Mercedes GLC (1.7 posto) po drugi je put pobjednik SUV-a.

Treba napomenuti i neke zanimljivosti, a to je da se mnogo Dacija na dnu poretka može povezati i s priznanjem vlasnika da slabo održavaju svoja vozila. To je i najvažnija poruka ovakvih istraživanja – kvalitetnim održavanjem spriječit ćete mnoge kvarove. Detaljne tablice pogledajte OVDJE.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *