VAŽNIJE OD KILOGRAMA: Četiri brojke koje otkrivaju trebate li smršaviti

Mislite da su kilogrami najvažnija brojka prema kojoj određujemo jesmo li zdravi i fit? Ne dajte da vas brojka koju pokazuje vaga, obeshrabri, jer zapravo, kada govorimo o zdravlju, postoje četiri brojke važnije od kilograma.

0

Iduće četiri brojke otkrit će vam jeste li u formi, trebate li smršaviti, a mogu vam i pomoći kod mršavljenja. Zato prestanite stalno provjeravati koliko imate kilograma, već pažnju usmjerite na ove stvari:

1. Opseg struka

Ako vam se najviše masnog tkiva skuplja na području trbuha, pod većim ste rizikom od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Opseg struka izračunajte tako da ga metrom obujmite tačno iznad kosti kuka, odnosno negdje na visini pupka. Kod žena, opseg struka ne bi smio biti veći od 90 centimetara.

2. Broj otkucaja srca u mirovanju

Stavite dva prsta na puls, na zglobu ili vratu i izbrojite koliko vam puta srce otkuca u jednoj minuti. Brojka bi trebala iznositi između 60 i 100 otkucaja. Niža brojka, generalno, ukazuje na bolje fizičko zdravlje, dok viša brojka alarmira na nedovoljno fizičke aktivnosti, jer srce tada mora raditi napornije.

 

3. Postotak potkožnog masnog tkiva

Za razliku od indeksa tjelesne mase, postotak potkožnog masnog tkiva otkriva količinu viška masnog tkiva odvojenu od mišićne mase. Zdrav postotak potkožnog tkiva kod žena iznosi od 20 do 32 posto. Postotak se izračunava pomoću bioelektrične impendancije, metode u kojoj se putem metalnih elektroda šalje slab električni signal kroz tijelo dok osoba stoji na platformi za izračunavanje. Mjerenje se temelji na principu da mišićno tkivo sadrži veliki udio vode te stoga služi kao električni vodič, dok masno tkivo sadrži mali udio vode te stoga djeluje kao otpornik protoku električnog signala. Taj otpor ili ”impedancija” uspoređuje se sa spolom, visinom i dobi te se koristi za izračunavanje količine masnog tkiva i očitanje sastava tijela. Što je količina masnog tkiva veća, to je viša vrijednost impedancije.

4. Bazalni metabolički ritam

Bazalni metabolički ritam u obzir uzima vašu visinu, težinu, spol i nivo tjelesne aktivnosti kako bi izračunao prosječan broj kalorija koje sagorite dok se odmarate. Ta brojka može vam pomoći i da odredite koliko kalorija manje morate unositi svaki dan kako biste izgubili željenu tjelesnu težinu, odnosno smršavili.

VIŠE SA WEBA

loading...

VIŠE SA WEBA

loading...