Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, zvornička kompanija Alumina druga je na spisku najvećih izvoznika iz BiH a prva iz Republike Srpske.

U 2020. godini ostvarila je ukupan tehnološki rezultat proizvodnje od 233.000 tona, što je 78 odsto u odnosu na godišnji plan.

Da kriza može biti šansa, dokaz je uspješno poslovanje zvorničke kompanije Alumina u godini kada je cijeli svijet ostao zaključan. Dobrom organizacijom uspjeli su doći do svakog kupca u 50 zemalja na pet kontinenata.

Pomoćnik direktora za strategiju, razvoj i tržište kompanije Alumina Radislav Filipović ističe da u periodu kada je usljed logističkih problema naša konkurencija sa Bliskog istoka kasnila, mi smo bili u poziciji da isporučimo i one količine koje su bile planirane i od njih, i samim tim smo zadivili naše kupce, naročito u dijelu Afričkog tržišta i Bliskog istoka.

Mile Matić predsjednik Upravnog odbora kompanije Alumina kaže da je strateški plan za ovu godinu nova lepeza proizvoda. Želimo da nastavimo trend da se više baziramo da u baznoj proizvodnji koja je omaknuta prema nemelalurškom programu pravimo visokokalcinisane koje će biti stabilno i profitabilno poslovanje u baznom programu.

Matić ističe da tržište traži šta potencijalno može biti, potom se stvara višak pa nova vrijednost, što vodi fabriku u jednu poziciju koja je potpuno stabilna.

I dok multinacionalne kompanije zbog pandemije otpuštaju radnike, zatvaraju pogone, zvornička Alumina sa preko 1.500 zaposlenih ne krije da je njihovo najveće oružje domaća pamet koju čini tim mladih inženjera. Od 2013-te do danas, napravili su 27 novih proizvoda, pet u prošloj godini.

Pomoćnik direktora za strategiju, razvoj i tržište kompanije Alumina Radislav Filipović ističe da znači kad kupac kaže kakav mu treba proizvod treba, takav proizvod prilagođava se zahtjevima kupca u saradnji sa njihovim inžinjerima i samostalno zavisi od toga da li je kupac prema nama i sa tehničkim kadrom ili je samo sa komercijalnim.

Poslovna politika Alumine je da uvijek imaju veće zalihe sirovine i gotovih proizvoda koje nisu predviđene planom, što se u doba krize ispostavilo kao tajna poslovnog uspjeha.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *