Doba je zelene salate – jedite je što više

Zelena salata iz Konjevic Polja
Zelena salata iz Konjevic Polja

Zelena salata je servirana na trpezama persijskih kraljeva još u 6. stoljeću p.n. e. Stari Grci i Rimljani su je smatrali i hranom i lijekom (za spavanje), a drevni Kinezi su vjerovali da donosi dobru sreću i jeli su je u posebnim prilikama.

Ukoliko želite organski uzgojenu salatu bez pesticida i drugih primjesa portal zvornicki.ba Vam od srca preporucuje da posjetite obližnju plantažu u Konjević Polju  u vlasništvu poljoprivredne zadruge „Agrofood“ gdje u svako doba možete kupiti svježu zelenu salatu organski uzgojenu.

 

Rimska zelena salata ima najviše hranljivih sastojaka od svih vrsta zelenih salata, dok ajsberg ima najmanje. Naime, rimska zelena salata ima dva puta više proteina i kalcijuma, tri puta više vitamina K, četiri puta više gvožđa, osam puta više vitamina C i 17 puta više vitamina A (podaci američkog ministarstva poljoprivrede) od ajsberg zelene salate. Takođe, preporučuje se konzumiranje crvenih i tamnije zelenih vrsta zelene salate, jer sadrže više hranljivih satstojaka.

  1. Zelena salata ima malo kalorija, samo 12 u jednoj šolji, a gotovo nimalo masti. Zato se zelena salata preporučuje osobama koje žele da smršaju.
  2. Sadrži vlakna i celulozu koji će vas zasititi i poboljšati varenje. Pomažući varenje, zelena salata vam na „duge staze“ pomaže i da se oslobodite viška kilograma, odnosno da održavate normalnu težinu. Vlakna takođe pomažu u uklanjanju soli žučnih kiselina iz organizma.
  3. Kada organizam nadomješta ove soli, istovremeno razlaže holesterol, te je zato zelena salata dobra i za srce.
  4. Zelena salata je dobra za srce i zato što vitamin C i beta karotin koje sadrži, spriječavaju oksidaciju holesterola, što opet zaustavlja formiranje plaka na arterijama.
  5. Od ukupnog broja kalorija u zelenoj salati, 20% su iz proteina. Sadržaj proteina može se povećati kombinacijom sa drugim zdravim proteinima, na primjer iz mahunarki.
  6. Zelena salata sadrži laktukarijum (bijela tečnost koja je vidljiva kada isiječete listove). Ova supstanca ima svojstva slična opujumu, samo bez jakih kontraefekata. Zato zelena salata deluje na opuštanje i dobar san, pa se osobama koje pate od nesanice preporučuje da pred spavanje pojedu nekoliko listova zelene salate ili iscijede i popiju sok od zelene salate.
  7. Minerali u zelenoj salati pomažu u čišćenju organizma od tokisina i održavaju ravnotežu kiselina i baza. Ova ravnoteža utiče da imate više energije, da jasnije mislite, bolje spavate i imate sjajnu i glatku kožu.
    Zelena salata ima nizak glikemijski indeks, pa se preporučuje i dijabetičarima.

12508788_739697699493463_4389562740042970024_n               1012539_1063684253651990_3143716778381954066_n

NAPOMENA:

Ukoliko nije organski gajena, zelena salata može da sadrži toksine i pesticide. Zato je konvencionalno gajenu zelenu salatu, pre upotrebe, najbolje držati potopljenu u vodi u kojoj je rastvorena 1 kašičica zeolita u prahu, jer on vezuje pesticide i teške metale.

Podijelite nas :