Primjetno je da se povećava broj udarnih rupa na putevima, što povećava vjerovatnoću da upravo vaše vozilo nagazi u neku od njih. Slalomska vožnja kako na lokalnim, regionalnim, tako i na magistralnim putevima u BiH nije nepoznanica, nažalost, za naše vozače. Kako bi se zaštitio, vozač treba da bude svjestan svojih prava u slučaju oštećenja vozila. Koji su koraci koje treba preduzeti i koje opcije su vam na raspolaganju u takvim situacijama?
Prije svega, potrebno je da odmah nakon što ste pregazili rupu i oštetili vozilo (bilo da se radi o felgi, pneumatiku i sl.) pozovete policiju kako bi izvršili uviđaj i sastavili zapisnik. Jedan od osnovnih dokaza jeste upravo Zapisnik o uviđaju saobraćajne nesreće bez kojeg vjerovatno u parničnom postupku nećete uspjeti. Obično će na mjesto događaja doći dvoje saobraćajaca, kao i eventualno tehničar, s obzirom da se oštećenje na vozilu uslijed udara u rupu smatra saobraćajnim udesom.
Dakle, policija će obaviti uviđaj, fotografisati lice mjesta i napraviti zapisnik o saobraćajnoj nezgodi. Prije dolaska saobraćajne policije, možete fotografisati vozilo i mjesto gde se incident desio.
Eventualnu procjenu štete možete tražiti od svog osiguravajućeg društva, odnosno tražiti da i Vaš procjenitelj (kod kojeg osiguranje je osigurano vaše vozilo) izađe na lice mjesta i sačini Zapisnik o oštećenjima. Ukoliko je bilo eventualnih svjedoka povodom saobraćajne nezgode zapisati njihova imena i adresu stanovanja.
Slijedeća bitna stavka, odnosno radnja koju morate obaviti jeste da utvrdite na kojoj dionici je došlo do saobraćajne nezgode kako bi saznali na čijoj strani leži odgvornost, odnosno kome se obratiti sa zahtjevom za naknadu štete.
Članom 13 Zakona o cestama Federacije Bosne i Hercegovine je jasno propisana odgvornost, pa se u istom članu navodi:
“Upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu autocesta i brzih cesta vrše Autoceste FBiH.
Upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu magistralnih cesta vrše Ceste FBiH.
Upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu regionalnih cesta vrše javne kantonalne ustanove za ceste.
Upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu lokalnih cesta i gradskih ulica vrše nadležni općinski ili gradski organi.“
U praksi često odgovorne pravne osobe izbjegavaju dobrovoljno naknaditi štetu tj. isplatiti štetu vansudskim putem, pa se oštećeni teže odlučuju za pokretanje postupka podnošenjem tužbe nadležnom sudu radi naknade štete. Međutim, u ovakvim slučajevima postoje kvalifikovane stručne osobe – advokati, koji će vas vjerovatno zastupati u tom postupku bez posebnih troškova, te ugovoriti zastupanje po procentu.
Dakle, nedostatak obilježja na putu, nepostojeća ili pogrešno postavljena saobraćajna signalizacija, led ili poledica na putu bez upozorenja vozača, pa i sudar sa većom životinjom na putu, mogu biti osnov za podnošenje tužbe u slučaju saobraćajne nesreće. Kada vozač ošteti vozilo uslijed rupe na putu, proces naknade štete je identičan kao i u slučajevima kada je do saobraćajne nesreće došlo na neki drugi način, stoga predlažemo da se savjetujete sa advokatom koji će vas detaljno uputiti u vaša prava.
Piše: Advokat Haris Omerović
Advokat Haris Omerović pored odličnih advokatskih uspjeha, prati i savremene informacione tehnologije u što se možete uvijeriti i posjetom njegovoj web stranici https://advokatomerovic.com/
Haris Omerović rođen je u Zvorniku i dolazi iz porodice koja ima bogatu tradiciju sa pravim poslovima i advokaturom.