Procijenjena vrijednost nabavke iznosi 75,2 miliona KM bez PDV-a, odnosno oko 88 miliona KM sa PDV-om.
Ugovor će, biti zaključen na period od četiri godine kroz međunarodni otvoreni postupak.
Šta obuhvata nabavka?
Prema tenderskoj dokumentaciji, nabavka obuhvata kompletan paket hardverskih, softverskih i logističkih rješenja potrebnih za primjenu novih izbornih tehnologija na oko 6.000 biračkih mjesta u BiH. Među najvažnijim komponentama nalaze se:
Biometrijska identifikacija birača
– 6.000 uređaja za biometrijsku identifikaciju
– potrošni materijal za rad uređaja
– softver za identitetski menadžment i licence
– tehnička podrška za hardver i softver
Skeniranje glasačkih listića
– 6.000 skenera za glasačke listiće integrisanih u glasačke kutije
– potrošni materijal i dodatna oprema (uključujući 6.000 vanjskih baterija),
– specijalni papir i prilagođena proizvodnja glasačkih listića,
– softverske licence i sistemi za upravljanje skeniranjem
Prateće usluge i logistika
– obuka trenera i izborne administracije
– transport opreme do biračkih mjesta i povrat u skladište
– isporuka, instalacija, održavanje i tehnička podrška tokom trajanja ugovora
– nabavka softvera za upravljanje kompletnim izbornim procesom.
Uslovi
U tenderskoj dokumentaciji, koja obuhvata više od stotinu stranica, detaljno su navedeni uslovi koje ponuđači moraju ispuniti da bi uopće bili uzeti u razmatranje.
CIK je postavio izuzetno visoke tehničke, finansijske i organizacione standarde, što je očekivano s obzirom na obim, vrijednost i osjetljivost projekta.
Od ponuđača se, između ostalog, traži da dokažu da imaju prethodno iskustvo u realizaciji kompleksnih projekata ove vrste, posebno onih koji uključuju biometrijsku identifikaciju i izborna tehnološka rješenja. Na taj način Komisija nastoji osigurati da posao dobije kompanija koja može garantovati stabilnost sistema, pouzdanu isporuku i punu funkcionalnost tokom cijelog izbornog procesa.
Pored tehničkih referenci, traži se i jasni dokazi finansijske stabilnosti ponuđača. U pitanju je višemilionski posao na nivou BiH, pa CIK insistira da se već u fazi prijave dostave finansijski izvještaji i potvrde koje pokazuju da ponuđač ima kapacitete iznijeti projekat do kraja.
Očekuje se i da ponuđači prilože garancije koje pokrivaju ozbiljnost ponude i kasnije uredno izvršenje ugovora, što je standardna procedura kod velikih javnih nabavki, ali u ovom slučaju posebno naglašena zbog vrijednosti tendera i visokog stepena odgovornosti.
U dokumentaciji je definisan i rok u kojem se ponude moraju dostaviti. CIK precizira da se kompletna dokumentacija predaje isključivo elektronskim putem, preko zvaničnog sistema javnih nabavki, i to do jasno naznačenog datuma i vremena nakon kojeg sistem automatski zaključava postupak.
Otvaranje ponuda biće javno, uz prisustvo ovlaštenih predstavnika ponuđača, čime se obezbjeđuje transparentnost procesa od samog početka. Nakon otvaranja slijedi evaluacija, u kojoj će se, uz cijenu, posebno vrednovati tehnička rješenja, sigurnosni standardi i sposobnost ponuđača da obezbijedi podršku na terenu i u realnom vremenu.
Podsjetimo, uvođenje novih izbornih tehnologija rezultat je izmjena Izbornog zakona BiH koje je nametnuo Kristijan Šmit.
Te nove tehnologije podrazumijevaju biometrijsku identifikaciju birača i skeniranje glasačkih listića.
Nakon toga, Šmit je nametnuo i odluke kojima se Centralnoj izbornoj komisiji BiH omogućava 112,5 miliona KM za uvođenje novih tehnologija.
I pored toga što je ovaj novac već odobren i operativan, CIK još nije raspisao tender za nabavku novih tehnologija, a plan je bio da se to uradi još prije dvije sedmice.
Kao problem sada se pojavio izgled samog glasačkog listića. Postojeći glasački listići su obimni i na njima se nalaze stotine kandidata iz različitih političkih partija. Nezavisne novine













