PRIÄA JEDANAESTA
Definitivno nam ode ljeto. Ono ostavlja za sobom razloge i za tugu i za radost. Tuga je Å”to nema viÅ”e onog idliÄno-romantiÄnog života na Drini, a veselo je to Å”to nema viÅ”e svakodnevnih ljetnih vijesti o požarima i straha od njih. MeÄutim, ponegdje ipak ima tog straha. O tome govore, u slici i rijeÄi, plakate izlijepljene ovih dana na svim javnim mjestima. Na njima piÅ”e āOktobar, mjesec borbe protiv požaraā.
Svaka Äast borbi protiv požara, treba je poÅ”tovati u svim mjesecima, pa i u oktobru. Ali zaÅ”to baÅ” da oktobar bude glavni protivpožarni mjesec? Ne možemo da se ne zaÄudimo, ma koliko da smo oguglali na sva Äuda ovog naÅ”eg Äudesnog doba. ZaÅ”to oktobar, kad veÄ nije juni, juli ili august. I septembar bi Äak mogao da se provuÄe, ali oktobar teÅ”ko.
Pitao sam to āzaÅ”toā desetine ljudi i svi vrte glavom osim jednog ācrnohumoristeā Äiji je komentar bio: āMa izazivaju piromane, eto zaÅ”toā.
Kako ubjedljiv i razložan odgovor ne stiže, sve viÅ”e me zaokupljuje misao da je meÄu mjesece ubaÄena kadrovska vrteÅ”ka, sa jednogodiÅ”njim mandatom. Tako, eto, oktobar koji je u svoje vrijeme bio zadužen za žute jesenje boje i otužnu poeziju, ove godine mora da brine o požarima. Nastavi li se to horizontalno kruženje funkcija, možda iduÄe godine januar bude zadužen za energiÄnu borbu protiv požara, a juli za mjesec smuÄanja, umjesto sunÄanja. SreÄom, pored tih protivpožarnih, imamo i neke vedrije plakate. Na primjer, one koji nas neodoljivo mame na naÅ”e kasne filmske predstave, te svojevrsne kurseve seksualnog uzdizanja na nivo najveÄih evropskih dostignuÄa. Kasnimo u mnogim životnim podruÄjima ali u āgoloj industrijiā držimo prikljuÄak.
Tome svakako doprinose neke naÅ”e komparativne prednosti. Obzirom da kod nas prosjeÄna plata sve viÅ”e zaostaje za prosjekom u drugim sredinama, mi smo prekaljeni borbom za āgoli životā. Stoga bi ova humana akcija, kojom bioskop doprinosi seksualnom prosveÄivanju radnih i neradnih masa, a koje to neobiÄno vole, mogla dobiti dostojan naziv ā āGOLI ZA GOLEā.
Pri tome goli neÄe ostati jedino preprodavci bioskopskih ulaznica, popularni ātapkaroÅ”iā, jer je tapkanje postalo zanat i po. Nisu oni krivi Å”to žive u gradu koji je ono poznato geslo āhljeba i igaraā ā pretvorio u svoje āhljeba i onih stvariā.
Zvornicki.ba












