Na visećem mostu kod Ovčarsko-kablarske klisure prije manje od dva mjeseca poginule su dvije žene iz Zvornika. Međutim, sudeći po mišljenju mještana Stalaća i Maskara, izgleda da nije bilo dovoljno upozorenje.
Uprkos zabrani korištenja, meštani i dalje koriste viseći most preko Zapadne Morave, koji spaja općine Varvarin i Ćićevac, kako bi stigli do posla u obližnjim fabrikama, do farmi i njiva.
Nije bezbjedno
– Prolazila sam vodila sam i dijete tu do Stalaća na kulu Todora od Stalaća, ali ima sigurno tri, četiri godine kako ne prolazimo jer vidi se da nije bezbjedno – priča Aleksandra Stefanović iz sela Maskare za RTS.
Korištenje je zabranjeno 2019. godine, a dotrajale daske dokazuju da je most načeo zub vremena.
– Jeste zabrana, međutim ljudi to stalno skidaju prelaze preko mosta, sami rizikuju život to je nešto što je vrlo teško spriječiti – upozorava Dragoš Beguš, građevinski inspektor Općine Varvarin.
Ipak, preko mosta do obale i Stalaća treba samo 95 metara, a putem dvadesetak kilometara.
– Ljudi prelaze, ima lokalne farme ovdje koji rade i od toga žive, stvarno je od velikog značaja ali vidite most je u katastrofalnom stanju. Prije dvadesetak godina je vršena rekonstrukcija samo drvenih dijelova mosta. Znači grede postojeće i ove daske. To je rađeno iz sopstvenih sredstava tada je mjesna zajednica i općina jedna karika i to je tada bila kompletna rekonstrukcija – naglašava Marko Nikolić, predsjednik MZ Maskare.
Most je u nadležnosti općine Varvarin i na listi nelegalnih o čemu je obavješteno resorno ministarstvo piše RTS.
Mostovi za rušenje
– Mislim da ih je vojska radila i niko tu dokumentaciju tehničku nema. Da kažem manje više to su tipski mostovi u cijeloj Srbiji sa istim karakteristikama, te sajle i cijela ta konstrukcija. Poslali smo kompletnu dokumentaciju u vezi tog mjesta – dodaje građevinski inspektor Beguš.
Samo par stotina metara dalje niču betonski stubovi novog mosta na Moravskom koridoru, ali su mještani nestrpljivi u iščekivanju kraja izgradnje, rizikujući svoj život.
A riješeni su, kao i općina Varvarin da ga sačuvaju, uprkos izgradnji novog. Kako piše javni servis, napravljen je elaborat, a sa kompanijom Behtel-Enka koja gradi Moravski koridor pregovara se o njegovoj kompletnoj rekonstrukciji.
Podsjetimo, u Srbiji od 66 visećih mostova, 9 je za rušenje.