Proizvedeno je viÅ”e od 100 miliona primjeraka Chevy Small-Blocka, Å”to ga Äini najmasovnije proizvedenim automobilskim motorom koji je svijet ikada vidio.
Ideja za Chevy Small Block rodila se iz oÄaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije “zapalio” automobilski svijet, na veliko razoÄaranje Chevroletovih rukovodilaca.
Prodaja Corvette je krenula toliko loÅ”e da se General Motors poigravao sa idejom da ukine model. MeÄutim, Äovjek po imenu Ed Kol dobio je zadatak da Corvette dobije viÅ”e snage. Stoga se obratio Pontiacu za dizajn ventila i krenuo u stvaranje novog motora, prenosiĀ b.92.
Na kraju je V8 preÅ”ao put od crteža do proizvodnje za samo 15 nedjelja. Novi V8 motor odmah su poÄeli da ugraÄuju u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3-litarski motor sa malim blokom proizvodio je 195 KS kada je bio opremljen ÄetvorocilindriÄnim Rochester karburatorom, 65 KS viÅ”e nego problematiÄni prethodnik Blue Flame.
Tražnja je naglo porasla, a uspjeh se od tada može direktno povezati sa brzom reakcijom Eda Kola i njegovog tima.
Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS porodice), rasla je zapremina i mijenjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji izmeÄu sredine 1950-ih i 2014.
Na kraju, motor je sa 4,3 litra doÅ”ao do 6,6 litara, Äime se približio kategoriji veÄih motora. Najpoznatija verzija je 5,7-litarska koja se pojavila 1997. godine sa Chevrolet Corvetteom C5.
Taj motor, LS1, bio je izraÄen od aluminijuma i mogao je da isporuÄi 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u porodiÄnim automobilima, limuzinama, kombijima, pikapovima.
Motori serije LS pokretali su velik deo GM-ove ponude viÅ”e od 20 godina. LS je 2014. godine zamenjen novim LT motorom, a treÄa generacija V8 motora bila je potpuno novi dizajn koji je poboljÅ”ao sve Å”to je nauÄeno sa LS-om.
Ukupno je proizvedeno viŔe od stotinu miliona motora LS serije.