Prevoznici iz Republike Srpske koji obavljaju meÄunarodni transport ne mogu preÄi granicu BiH zbog licenci koje im izdaje Ministarstvo saobraÄaja i veza RS, a ne priznaje Ministarstvo komunikacija i transporta BiH.
Naime, ovaj problem s licencama datira joÅ” iz 2010. godine, kada je tadaÅ”nji ministar komunikacija i transporta BiH donio Pravilnik o uslovima za izdavanje licenci i kvalifikacione kartice, kojima je u tom trenutku onemoguÄio rad u meÄunarodnom saobraÄaju prevoznicima iz RS koji imaju entitetske kartice.
Nikola GrbiÄ, predsjednik Udruženja prevoznika za meÄunarodni i unutraÅ”nji transport Republike Srpske, kazao je za “Nezavisne” da joÅ” niÅ”ta nije rijeÅ”eno u vezi s licencama te da se prevoznici susreÄu s mnogobrojnim problemima.
“Sve prevoznike koji imaju licence Ministarstva saobraÄaja i veza RS na granicama zaustavlja inspekcija državnog ministarstva i ne mogu preÄi granicu. Mi se suoÄavamo s problemom koji nas spreÄava da radimo svoj posao”, istakao je GrbiÄ.
Napominje da prevoznici nemaju niÅ”ta protiv licenci koje odobrava Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, ali da traže da se licence mogu dobiti u Banjaluci i u republiÄkom ministarstvu.
“Situacija je dosta gora nego ranije. Prema naÅ”im procjenama, oko 70 odsto prevoznika iz Republike Srpske koji imaju licence Ministarstva saobraÄaja i veza RS ispaÅ”ta zbog toga i ne mogu raditi svoj posao. Ovaj problem traje od 2010. godine i Å”trajka prevoznika zbog toga i od tada nikako da se rijeÅ”i”, naglasio je GrbiÄ.
Prema njegovim rijeÄima, o ovim su upoznali Ministarstvo saobraÄaja i veza RS, koje Äe pokuÅ”ati rijeÅ”iti problem.
“Kada je dogovaran pravilnik joÅ” 2010. godine mi smo tražili da se napravi softver kako bismo svu dokumentaciju mogli predati u Ministarstvo saobraÄaja i veza RS, te onda elektronski kad se nakupi odreÄeni broj prijava republiÄko ministarstvo poÅ”alje prijave u Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, i to je tada prihvaÄeno. MeÄutim, od toga nema niÅ”ta i mi se evo veÄ viÅ”e od 10 godina borimo s tim. Prevoznici iz Republike Srpske nemaju niÅ”ta protiv toga da imaju licence iz BiH, ali samo želimo da se to može uraditi u Banjaluci, a ne da svi mi idemo u Sarajevo i Äekamo satima u redovima i milost i nemilost hoÄe li nam je dodijeliti”, rekao je GrbiÄ.
Iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH su ranije rekli da ne vide niÅ”ta sporno, te da prema Zakonu o meÄunarodnom i meÄuentitetskom drumskom prevozu domaÄi prevoznik može obavljati meÄunarodni prevoz ako posjeduje licencu za obavljanje te vrste djelatnosti koju izdaje ovo ministarstvo.
“Kantonalne licence i licence izdate od strane entiteta Republike Srpske važe za saobraÄaj unutar Bosne i Hercegovine. TakoÄe, potrebno je istaÄi da licence za obavljanje meÄunarodnog transporta koje je izdalo naÅ”e ministarstvo imaju rok važenja 10 godina”, naveli su ranije iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
Sa druge strane, iz Ministarstva saobraÄaja i veza Republike Srpske su istakli da su zbog ovog problema prevoznici 2010. godine blokirali graniÄne prelaze, u Äemu su ih institucije RS podržale, te je nakon viÅ”ednevnih razgovora postignut dogovor da se zajedniÄki radi na novom pravilniku kako bi prevoznici s entitetskim licencama mogli obavljati prevoz u meÄunarodnom saobraÄaju.
“Posljednjih nekoliko mjeseci inspektori MKT BiH preduzimaju mjere protiv prevoznika iz Republike Srpske, te im usmeno saopÅ”tavaju da entitetske licence ne vrijede u meÄunarodnom drumskom saobraÄaju, pa izdaju rjeÅ”enja kojima im nareÄuju da pribave njihove licence. Prema važeÄem zakljuÄku Savjeta ministara BiH, entitetske licence za obavljanje meÄunarodnog drumskog prevoza putnika i robe važe u meÄunarodnom drumskom saobraÄaju”, naglasili su ranije iz republiÄkog ministarstva.
Dodali su da Äe Vlada RS zajedno s njima, kao i dosad, preduzimati sve neophodne aktivnosti iz svoje nadležnosti kako bi obezbijedili nesmetanu primjenu licenci koje su izdali i zaÅ”titili prevoznike iz RS u obavljanju njihove djelatnosti.