Home VIJESTI „Alumina“ Zvornik: Tragom jednog uspješnog posla u transportu – kako je motor iz otpisane dizalice pokrenuo ult!

„Alumina“ Zvornik: Tragom jednog uspješnog posla u transportu – kako je motor iz otpisane dizalice pokrenuo ult!

0
„Alumina“ Zvornik: Tragom jednog uspješnog posla u transportu – kako je motor iz otpisane dizalice pokrenuo ult!

Oni su važna karika u lancu saradnje u Proizvodnji i Održavanju. Praktično, skoro da nema posla u fabrici u kome nisu potrebne usluge dizalica, viljuškara i druge mehanizacije koja pripada službi Transporta. Sa 38 radnika, uglavnom vozača mehanizacije i mehaničara koji brinu o ovim mašinama, kao i svim drugim vozilima koja se kreću po fabričkom krugu, ova služba, bez puno pompe, daje svoj doprinos svakodnevnim procesima u fabrici i čija je uloga veoma bitna u procesu rada.

Zahvaljujući međusobnom dogovaranju, uprkos teškim uslovima i ne baš adekvatnom materijalnom nagrađivanju, ovdje su uspjeli da, kako kažu, stvore takvu atmosferu, koja je, sigurno, dobra podloga za uspješne rezultate.

Tragom jednog uspješnog posla posjetili smo vrijedne radnike u Transportu, gdje smo saznali kako su sopstvenom inicijatovom, vlastitim znanjem i timskim radom, a pritom što nije beznačajno, bez posebnih finansijskih izdvajanja, osposobili jednu važnu mašinu, koja je bila van radnog domašaja.

O čemu se, zapravo, radi?

– Oko šest mjeseci ULT CK1A, koji je najčešće korišćen za utovar i istovar boksita na objektu „46“, pogona Priprema mineralnih sirovina, nije bio u radnom pogonu. Bukvalno, „otišao“ mu je motor, tako da ova mašina nije bila u funkciji – priča nam poslovođa u Transportu Milorad Petrović, na čiju je, upravo, inicijativu, u dogovoru sa pretpostavljenim direktorima u Održavanju, Slavišom Milićem i Veliborom Lalićem, odlučeno da se pokuša revitalizovati motor iz dizalice „Lorain“ MCH 350, koja je na putu za staro gvožđe, s obzirom da bi ugradnja novog motora na ULT-u koštala oko 15.000 KM.

Bio je to nimalo lak izazov i svakako prezahtjevan posao na kome su se, pored poslovođe Petrovića, angažovali i Pavle Kalas, mašinski inženjer iz Sektora mašinskog održavanja, te Boban Stjepanović, autoelektričar i Nikola Jović, bravar-zavarivač iz službe Transporta.

Petrović kaže da su uradili potpunu rekonstrukciju motora koji se nalazio u dizalici, kako bi ga prilagodili kompletnom sistemu ULT-a. Motor koji nije bio planiran za ovo prevozno sredstvo, znanjem i iskustvom naših kadrova, udahnuo je novi život za ULT-u CK1A, koji će, navode u Transportu, omogućiti 10 do 20 hiljada radnih sati ovoj važnoj mašini u našoj fabrici. I najmanje nekoliko godina rada!