Generacijski projekat Srbije i BiH od milijardu maraka prolazi i kroz Zvornik

Za projekat obnove pruge od granice sa Srbijom do Doboja, a na koji je Savjet ministara na posljednjoj sjednici dao zeleno svjetlo, biće potrebno obezbijediti oko 500 miliona evra, odnosno skoro milijardu maraka.

Savjet ministara je na sjednici u četvrtak utvrdio prijedlog sporazuma o saradnji na zajedničkoj realizaciji projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge Ruma – Šabac – Loznica (Republika Srbija) – Zvornik – Tuzla – Doboj (BiH) između Savjeta ministara i Vlade Srbije. Taj dokument predložilo je Ministarstvo komunikacija i transporta.

– Zaključivanjem ovog sporazuma dvije države žele poboljšati kvalitet i brzinu željezničkog saobraćaja, uz pružanje boljih usluga za putnički teretni i intermodalni saobraćaj, smanjiti vrijeme putovanja i povećati atraktivnost željezničkog saobraćaja za putnike i privredu, uz očekivanu podršku evropskih finansijskih institucija. Projektovana brzina na ovoj dionici pruge biće do 120 kilometara na sat – saopšteno je iz Savjeta ministara.

Od ministra komunikacija i transporta Edina Forta nismo uspjeli dobiti odgovore u vezi sa značajem ovog projekta, a na naše pozive nije odgovarao ni ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović.

Međutim, u “Željeznicama RS” navode da je okvirna vrijednost rekonstrukcije pruge od Zvornika preko Tuzle te dalje do Doboja oko 500 miliona evra.

– Za remont te pruge u dužini od oko 110 kilometara potrebna su ogromna sredstva. Ta pruga bi se konačno mogla tada pustiti u putnički saobraćaj. Na tom potezu postoji i komplikovani tunel “Kneževići”. Pruga od Tuzle do Zvornika koja je rađena 1991. godine nikada nije dobila upotrebnu dozvolu. Značajno bi bilo za samu zemlju da to bude urađeno i to na način da se uspostavi putnički saobraćaj od Sarajeva, Doboja, Tuzle prema Beogradu – kazao je “Glasu” direktor “Željeznica Republike Srpske” Slađan Jović.

Naveo je da su Savjet ministara i Vlada Srbije zauzeli zajednički stav da finansiranje rekonstrukcije i modernizacije pomenute pruge kandiduju prema Svjetskoj banci.

– Teško je sada govoriti kada bi sama rekonstrukcija i modernizacija te pruge mogla početi. Pred nama su komplikovane procedure. Nadamo se da bi u narednih godinu do dvije mogli početi sa svim onim što je zacrtano tim zajedničkim projektom dviju zemalja – zaključio je Jović.

Ministar komunikacija i transporta Edin Forto u martu ove godine rekao je da je riječ o prvom postdejtonskom, zajedničkom infrastrukturnom projektu BiH i Srbije koji zaslužuje podršku finansijskih institucija.

– Riječ je o generacijskom projektu, željeznici koja će postati žila kucavica najvećeg industrijskog regiona u BiH – rekao je tada Forto.

Naveo je i da je obnova i modernizacija pruge od Rume do Doboja zajednička inicijativa njega i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Gorana Vesića te da je ona pokrenuta sa ciljem unapređenja saradnje i željezničkog saobraćaja kao temelja privrednog razvoja.

Na potezu Predsjedništvo

Prijedlog sporazuma o saradnji na zajedničkoj realizaciji projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge od Rume u Srbiji do Doboja u BiH između Savjeta ministara i Vlade Srbije biće dostavljen Predsjedništvu BiH koje bi trebalo da da zeleno svjetlo na taj projekat. Članovima Predsjedništva BiH biće proslijeđen i izvještaj o obavljenim pregovorima o ovom projektu.

Glassrpske

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *