Uspješno je završena faza testiranja aplikacije “Građanska patrola”, a sredinom juna 2022. godine ovaj sistem biće dostupan i za građane. Ova jedinstvena aplikacija omogućava građanima prijavu komunalnih i drugih problema u njihovom okruženju, bilo kad i bilo gdje, putem njihovih mobilnih uređaja. Glavna misija jeste postizanje ažurnije i efikasnije komunikacije između građana i lokalnih vlasti, s ciljem ostvarenja zajedničkog dobra. Princip korištenja aplikacije se bazira na tome da građani detektuju problem u svojoj okolini, putem aplikacije slikaju do 3 fotografije ili snime kratki video, te pošalju prijavu koja stiže direktno do nadležne institucije, koja potom reaguje na adekvatan način.
“Građanska patrola” predstavlja moderan i funkcionalan koncept građanskog aktivizma prilagođen tehnologijama 21. vijeka. Prijava komunalnih i drugih problema koje je potrebno sanirati predstavlja glavnu svrhu ove aplikacije, a podrazumijeva probleme kao što su: oštećenja javnih i zelenih površina, neispravna javna rasvjeta, neispravna saobraćajna signalizacija, nepropisno parkiranje, otpad (divlje deponije), začepljeni slivnici, oštećenja parkovske opreme, oštećenja na (lokalnim) putevima, problemi sa vodovodom i kanalizacijom, sa toplanom/grijanjem, i mnogi drugi.
„Realizacijom ovakvih projekata grad Zvornik pokazuje svoju otvorenost i spremnost da se hvata u koštac sa svim problemima svojih građana i da ih zajedničkim aktivnostima rješava. Mi smo još u izradi važeće gradske Strategije istakli da želimo unapređivati život naših građana i u Zvorniku primjenjivati postulate pametnog grada. Građanska patrola je samo jedan korak ka realizaciji zacrtanih ciljeva i digitalnoj transformaciji javne uprave,“ istakao je Zoran Stevanović, gradonačelnik Zvornika.
Aplikacija je u potpunosti besplatna za upotrebu, a možete je preuzeti putem Play Store platforme za Android i App Store platforme za iOS uređaje. Korisnici prilikom korištenja aplikacije ne ostavljaju tragove ličnih podataka i sve prijave problema su u potpunosti anonimne.
“Implementacijom ovog projekta imaćemo naš sistem implementiran u 4 grada/opštine u BiH, a to su: Banja Luka, Brčko Distrikt, Zvornik i Pale. Sistem kojeg puštamo na Palama i u Zvorniku je unaprijeđen u odnosu na prva dva grada jer smo sva iskustva iz Banja Luke i Brčko Distrikta sumirali na jedno mjesto te zatim prepakovali aplikaciju prema komentarima građana i zaposlenih iz te dvije velike lokalne zajednice. Tako da sada Pale i Zvornik dobijaju unaprijeđenu verziju sistema koja je prošla tzv. dječije bolesti. Vjerujemo da će ovo rješenje da doprinese kvalitetnijem životu u Zvorniku i na Palama, da će građani da se aktivno uključe i šalju prijave te tako podstiču zaposlene u javnoj službi da adekvatno reaguju. Odlična stvar je što građanin u svakom momentu vidi status prijave i komentar grada/opštine, tako da je uvijek u toku sa time šta se dešava sa njegovom prijavom,” istakao je Branko Vasiljević, suvlasnik preduzeća.
Aplikaciju prilagođenu Gradu Zvorniku je donirao DiViSi Solušns kroz projekt “Pametni gradovi ka digitalnoj transformaciji gradova u BiH”, a koji se realizuje kroz razvojno partnerstvo sa kompanijama Lanaco d.o.o, DVC Solutions d.o.o. u okviru razvojnog programa koji sprovodi Njemačko društvo za međunarodnu saradnju (GIZ) u ime Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj SR Njemačke (BMZ), u saradnji sa udruženjem Bit Alijansa.
Ovim putem pozivamo sve građane da aktivno prate obavještenja Grada Zvornika, te da instaliraju aplikaciju koja će biti zvanično dostupna već od sredine juna.