U periodu izmeÄu dva svjetska rata, Zvornik je, kao i u ranijim periodima, bio raskrsnica puteva za Bijeljinu, Tuzlu, Srebrenicu i dalje prema Sarajevu, odnosno Zvornik je uvijek bio važno strateÅ”ko mjesto, bez obzira pod Äijom vlaÅ”Äu je bio.

Kao i ranije, u periodu KSHS, odnosno kasnije Kraljevine Jugoslavije (1918. ā 1941.), Zvornik je bio veoma važno trgovaÄko mjesto.Ā SaobraÄaj i prenos robe, obavljao se uglavnom konjskom zapregom, a neÅ”to kasnije i motornim vozilima, a sa bližom okolinom prevozilo se sa poznatim bosanskim konjiÄima ā samaricama. Transport niz Drinu obavlja se laÄama, poznatim kao āzvornikuÅ”eā.Ā Za bolji i brži transport robe iz susjednog Malog Zvornika, u poÄetku se koristila skela, a poÄetkom 20. stoljeÄa izgraÄen je i drveni most, koji pak, nije mogao lahko da se odupre vremenskim prilikama i Äesto nabujaloj Drini.
Može se slobodno reÄi, sreÄa za Ā ZvorniÄane bila je Ā 1922. godina, kad je kroz Mali Zvornik (Srbija) Ā prolazio tadaÅ”nji kralj Aleksandar KaraÄorÄeviÄ. Prva molba trgovaca obiju strana bila je da se proba sagraditi bolji i kvalitetniji most, koji Äe moÄi da se odupre najezdama prirode.
DobivÅ”i dozvolu od kralja, trgovci kao i svi ostali, poÄeli su da traže idejno rjeÅ”enje za most. Ā Tek 1926. godine usvaja se idejno rjeÅ”enje gvozdenog mosta na Drini.Ā UbrzoĀ se zapoÄelo i sa gradnjom istog, taÄnije 1927. godine,Ā a isti je u to vrijeme predstavljao moderno Äudo Ā graditeljstva.Ā Radovi su tekli popriliÄno brzo, uzevÅ”i u obzir tadaÅ”nje moguÄnosti i tehnologiju sa kojom su raspolagali. Sve radove nadziralo je Ministarstvo trgovine, a pored domaÄih, na istom su bili angažovani i inostrani inženjeri, posebno iz Rusije.
Karakteristike mosta: dužina 150 metara, Å”irina 7,2 metra. Test izdržljivosti bio je na sledeÄi naÄin: na most je dovezeno 30 hiljada tona kamena, koji je tu ostavljen da stoji 15 dana. Nakon uspjeÅ”nogĀ testa, data je dozvola za njegovo puÅ”tanje u promet. Cijena izgradnje iznosila je 13,5 miliona tadaÅ”njih jugoslovenskih dinara.
Nakon dvije mukotrpne godine gradnje, 12. januara 1929. godine, most je u promet pustio sam kralj Aleksandar KaraÄorÄeviÄ, po kojem je i dobio prvobitno ime MOST ALEKSANDRA KARAÄORÄEVIÄA.Ā MeÄutim,Ā u narodu je, u znak sjeÄanja na stariji most koji je tu bio, dobio naziv Stari most, naziv koji se i danas koristi.
PoÄetkom aprilskog rata 1941. godine u Kraljevini Jugoslaviji, most je bombardovan od strane njemaÄke avijacije, Å”to je za posljedicu imalo ruÅ”enje velikog dijela mosta. Za prelaz preko Drine, narod je ubrzo pored ruÅ”evina napravio neku vrstu montažnog mosta, odnosno osnova su bila prazna burad preko kojih su redane daske. Ovakav most uveliko je pomogao partizanimaĀ pri istjerivanju faÅ”istiÄkih snaga sa ovih prostora.
Nakon Drugog svjetskog rata, Zvornik je ponovo bio srediÅ”te Sreza, skoro isti status koji je imao i prije ratnih deÅ”avanja. Å to se tiÄe mosta, on dobija novi naziv po narodnom heroju Filipu KljajiÄu u narodu poznat pod nadimkom FiÄo (poginuo 1943. prilikom napada na faÅ”istiÄke snage u Zvorniku). Ovaj naziv nalazio se na ulazima/izlazima sa mosta na obije strane, a ostaci starog naziva i danas su vidljivi.
Starom mostu je po odluci SkupÅ”tine opÅ”tine Zvornik, 2009. godine, vraÄen prvobitni naziv, odnosno danas se naziva Most kralja Aleksandra KaraÄorÄeviÄa.
Most se trenutno nalazi u veoma loÅ”em stanju, i koristi se samo kao pjeÅ”aÄki graniÄni prelaz koji povezuje dvije obale ljepotice Drine.
IsÄekuju se i prvi radovi na obnovi mosta nakon Å”to je javnosti predstavljena odluka o finansiranju iste od strane vlade Srbije.
(ZvorniÄki.ba)












