– Izmjene imaju potencijal da značajno ubrzaju i pojednostave proces produženja važenja registracije motornih i priključnih vozila, što će značajno doprinijeti efikasnosti, kao i smanjenju administrativnih opterećenja za građane – rekli su u ministarstvu.
Navode da je pomenuti dokument još u fazi izrade te da je u postupku sprovođenja procedure podložan promjenama.
– U skladu sa pravilima za izradu propisa u institucijama BiH u toku su međuinstitucionalne i javne konsultacije sa zainteresovanima. Cilj predloženih izmjena i dopuna je unapređenje stanja bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju, ali i postizanje generalne prevencije, potreba prevazilaženja uočenih nedostataka u njegovoj implementaciji te potreba preciznijeg definisanja određenih važećih zakonskih odredaba – dodali su u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH.
Portparol Privredne komore RS, u sklopu koje djeluje Asocijacija tehničkih pregleda RS Dejan Rauš kaže za “Glas” da bi promjena načina registracije vozila bila i te kako značajna i za vozače i za stanice.
– Građani će u velikom broju stanica tehničkog pregleda moći obaviti produženje registracije vozila, što će uticati na smanjenje gužvi. Sa druge strane stanice će dobiti veća ovlašćenja i bolju poziciju u sistemu bezbjednosti saobraćaja, a imaće i veću mogućnost za profit – naglasio je Rauš i dodao da je Privredna komora RS dugi niz godina tražila da ovo pitanje bude izmijenjeno u zakonu uz jasno definisana prava i obaveze svih učesnika da ne bi došlo do malverzacija.
Direktor Centra za motorna vozila u Banjaluci Drago Talijan navodi za “Glas” da je to uobičajena procedura svuda u svijetu.
– Čak i u bivšoj Jugoslaviji Centar za vozila Hrvatske još sedamdesetih godina prošloga vijeka radio je produženje registracije sa stanicama tehničkih pregleda. Konačno to stiže i kod nas. Eliminisaće gužve u CIPS-u, a tehničkim pregledima omogućiti da zakruže uslugu – kazao je Talijan.
Vlasnik stanice “AC Granolić” iz Banjaluke Petko Granolić ističe za “Glas” da radnici tehničkog pregleda završavaju sav posao, izuzev zvanične ovjere koju rade državni organi.
– Ako možemo uraditi sve, možemo i tu ovjeru, na koju klijenti znaju čekati i po pet dana, a ljeti i duže. Za građane bi bilo veliko rasterećenje da sve bude završeno na jednom mjestu. S tim da se detaljno vodi dosije uplata, koje bi trebalo da budu arhivirane na minimum pet godina. Trebalo bi pojednostaviti i samu proceduru uplata, jer recimo sada kada je prva registracija u pitanju ima 11 uplatnica. Treba te podatke unijeti, oduzima vrijeme – kazao je Granolić.
Vozači
Predložene izmjene naročito su obradovale profesionalne vozače.
– Od samog osnivanja udruženja, odnosno od 2010. godine pa do danas bezbroj puta smo na tome insistirali. Ako sve procedure budemo završavali na tehničkom pregledu, kao što je slučaj u EU, to bi bio ogroman korak naprijed i veliko olakšanje za prevozničke kompanije. Dobro bi bilo i da produžetak registracije, kao u EU, vrijedi dvije godine, a da se tehnički pregled radi jednom godišnje – rekao je predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić.