Lojalnost poslu u opasnosti: Međunarodno istraživanje otkriva da 40% zaposlenih razmatra bolje plaćene poslove

Alma Career, vodeća grupacija na tržištu usluga zapošljavanja u 12 zemalja Istočne i Centralne Evrope, provela je međunarodno istraživanje o zadovoljstvu platom, otkrivajući stavove i percepcije više od 61.000 ispitanika

Zemlje uključene u istraživanje bile su Alma Career zemlje: Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Češka, Estonija, Finska, Latvija, Litvanija, Sjeverna Makedonija, Poljska, Srbija, Slovačka i Slovenija. Osim toga, podaci su prikupljeni i iz Mađarske, gdje Alma Career posluje s partnerima. Istraživanje je provedeno online-   putem međunarodnog servisa za istraživanje visine plata Paylab, u okviru kojeg djeluje i Plata.ba.

Tek svaki četvrti zaposleni zadovoljan je svojom platom

Rezultati istraživanja pokazali su nivo zadovoljstva platom među ispitanicima, otkrivajući da je, otprilike, svaka četvrta (27%) osoba zadovoljna ili potpuno zadovoljna svojom trenutnom platom. 

S druge strane, nezanemarivih 32% ispitanika ističe nezadovoljstvo mjesečnom zaradom, dok je 41% osoba zauzelo neutralan stav, tvrdeći da “nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni”.

Među zaposlenim u BiH nešto je manje zadovoljnih (26%) i ponešto više nezadovoljnih radnika u odnosu na prosjek istraživanja (36%).

Kada ispitanici razmišljaju o plati, potvrđuje istraživanje, u razmatranje uzimaju i trenutnu ekonomsku situaciju, inflaciju, stanje na tržištu, ali i iznose plata za istu poziciju u drugim kompanijama.  

Kada u navedenu ‘računicu’ ubroje i vlastite svakodnevne radne zadatke te uložen trud na poslu, dolaze do zaključka kako ih njihovi poslodavci ne cijene dovoljno. Naime, istraživanje je pokazalo da se više od polovice radnika (53%) osjeća podcijenjeno i premalo plaćeno s obzirom na posao koji rade, dok se svega 1% ljudi smatra precijenjenima. 

Nasuprot tome, 26% ispitanika izjavilo je da vjeruje da su njihove trenutne plate ‘razumne’, odnosno kako su odgovarajuće plaćeni.

U odnosu na prosjek, radnici u BiH češće se osjećaju podcijenjenima od strane poslodavaca.  Čak 55% zaposlenih tvrdi kako im je plata preniska, uzimajući u obzir radne zadatke, dok otprilike 27% radnika trenutnu platu ocjenjuje adekvatnom, odnosno razumnom.

Poređenja radi, radnici u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj najzadovoljniji su platom – više od 30% ispitanika istraživanja iz tih zemalja smatra kako zarađuju razumno, a manje od polovice ljudi ističe kako su podcijenjeni. 

Koliku platu zaposleni priželjkuju?

Na pitanje koliki ‘skok’ u iznosu plate bi ih učinio zadovoljnim,  trećina ljudi (33%) tvrdi da bi povećanje njihove trenutne plate od 11-20% bilo dovoljno da ispuni njihova očekivanja. Nešto manje ljudi  (31%) priželjkuje rast plate u rasponu od 20-50%, dok se 13% ispitanih nada rastu primanja između 6% i 10% koje bi bilo zadovoljavajuće. Također, 5% ispitanika istraživanja izrazilo je želju za udvostručenjem svoje postojeće plaće.

Očekivano, radnici s najnižim platama, u prosjeku, od poslodavaca traže veće ‘povišice’ kako bi postali zadovoljniji, nego što je to slučaj sa zaposlenicima s većim trenutnim platama. 

Zanimljivo, bez obzira na trenutna primanja, većina ispitanika istraživanja bi bila zadovoljna s 11% do 20%, ili 20% do 50% višim mjesečnim primanjima.

Preporučuju li zaposleni svoje radno mjesto drugima?

Istraženo je i koliko su radnici skloni preporučiti svog trenutnog poslodavca drugima.

Preciznije, rezultat net promotor score-a (eNPS) zaposlenika otkriva što zaposleni misle o svojoj organizaciji, a temelji se na jednom jednostavnom pitanju: “Kolika je vjerovatnoća da ćete preporučiti svog poslodavca kao mjesto za rad svojoj porodici i prijateljima?”. 

Samo 17% zaposlenika aktivno promoviše kompaniju u kojoj rade kao poželjno mjesto za rad, dok čak 58% ispitanih odvraća druge od traženja posla u njihovim redovima. 

Visina plate povezana je sa željom da se o kompaniji u kojoj radimo (ne) priča pozitivno: među ispitanicima s visokim primanjima pronalazimo 30% onih koji će pozitivno pričati o svom poslodavcu, dok je među ispitanicima s niskim primanjima takvih svega 8%.

Gledano po zemljama, u BiH se nalazi relativno veliki broj kritičara trenutnog poslodavca (čak 62%). Od nas više kritičara imaju samo Hrvatska, Slovenija te Makedonija. Najviše promotora poslodavaca nalazi se u Poljskoj i Češkoj, a oni ujedno imaju i mali broj kritičara. Najmanji broj kritičara poslodavaca živi i radi u Finskoj, svega 46%, ali oni ujedno imaju i mali broj promotora (13%), dok je čak 41% radnika pasivno. 

Opasnost od fluktuacije zaposlenika

Uzimajući u obzir potencijalni uticaj nezadovoljstva platom na fluktuaciju zaposlenika, istraživanjem smo provjerili razmišljaju li ispitanici o pronalasku novog, bolje plaćenog posla u narednih šest mjeseci. Čak 40% radnika je odgovorilo potvrdno, što ukazuje na snažnu želju za većom financijskom kompenzacijom za njihov rad.

S druge strane, 39% radnika nema jasan stav o ovoj temi, dok svaki peti radnik (21%) ne planira promijeniti posao. 

Gledano po zemljama, posao u najvećoj mjeri namjeravaju tražiti zaposleni u Sjevernoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, te Sloveniji i Srbiji, dok će posao u najmanjoj mjeri tražiti radnici u Češkoj, Latviji, Slovačkoj te Litvaniji.

Zaključak

Rezultati istraživanja ukazuju na neporecivu važnost koju zaposlenici pridaju svojim platama i potrebu da poslodavci uzmu ovaj faktor u obzir. Na trenutnom tržištu rada, gdje prilike za posao često premašuju raspoloživu radnu snagu, organizacije moraju dati prednost konkurentnim paketima naknada kako bi privukle i zadržale najbolje talente. Također, relevantnost brenda poslodavca i preporuke kolega igraju sve važniju ulogu u odabiru poslodavca za kojeg ćete raditi kada razmišljate o promjeni posla.

Više informacija o istraživanju potražite na MojPosao.ba 

Alma Career

Alma Career, tržišni lider u uslugama zapošljavanja u 12 zemalja u Evropi, posluje s oglasima za zapošljavanje sa ponudom više od milion i po oglasa za posao, bazom biografija od 4,3 miliona poslotražioca i 5 miliona posjetilaca mjesečno. Alma Career nudi usluge zapošljavanja temeljene na podacima i tehnološkim inovacijama. Doseg Alma Career grupacije je oko 80 miliona ljudi u Evropi, s prihodom od 109 miliona eura i gotovo 800 stručnjaka za zapošljavanje.

Alma Career je globalna kompanija s lokalnim srcem; ima duboko znanje, dugogodišnju stručnost i kulturno razumijevanje lokalnih tržišta. Alma Career posluje u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Češkoj, Estoniji, Finskoj, Latviji, Litvaniji, Sjevernoj Makedoniji, Poljskoj, Srbiji, Slovačkoj i Sloveniji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *