Nešto poslije Teslića i Banje Vrućice, prateći korito Velike Usore, teškim drumom stižete do Blatnice i skretanja koje vas vodi za Očauš planinu. Nakon par kilometara cesta prestaje, pa se šumskim putem treba probiti do vrha.

Vratio se iz Italije i u BIH proizvodi koziji sir

Očekuje nas Miroslav Klječanin, farmer koji je na svojoj djedovini na Gornjem Očaušu, pokrenuo kompaniju “Mons Produkt” koja obuhvata farmu koza i preradu proizvoda od kozjeg mlijeka.

“Nakon nešto manje od dvije decenije provedene u Italiji, vratio sam se u svoj kraj. Farmu sam pokrenuo prije četiri godine, a zatim i proizvodnju sira. Farma se nalazi na 950 metara nadmorske visine, a sada već imamo nekih 220 alpskih koza. Jedna koza u prosjeku daje 2,5 litra mlijeka dnevno. Onda od toga proizvodimo kriška sir, krem sir, mladi sir, jogurt, surutku”, pojašnjava nam Miroslav.

Njegov radni dan počinje u šest ujutro, a danas smo ga zatekli u proizvodnji sira. Kaže da je u stalnoj potrazi za radnom snagom i vrijednim ljudima koji bi mu pomogli.

“Podneblje je dobro, zahvalna ispaša, 400 vrsta ljekovitih trava možete pronaći tu, a na 40 kilometara nema velikih zagađivača. Na toj liniji Očauš – Borje – Vučja planina sve do Vlašića su nepregledni pašnjaci. Ovdje je prije bilo 20 čobana sa po 200 do 500 koza. Sada sam ostao sam, sa ovim našim programom. Zagovaram priču da uključim kooperante, proširimo se, te smo tu izrazili spremnost da uključimo nove ljude u ovaj posao”, dodaje Klječanin.
Pred malim proizvođačima su veliki izazovi. Suočavaju se sa jakom konkurencijom na domaćem tržištu, gdje veliki udio u prodaji pokrivaju strani proizvodi. Najveći problem im je niska cijena uvoznog sira, ali tu su i druge prepreke. Novi standardi, preporuke i uslovi koji bi trebali otvoriti vrata izvoza u Evropsku uniju traže dodatna ulaganja, nove tehnologije i promjenu nekih praksi. Ali, Miroslav kaže da prostora za optimizam ima. Njegova farma značajno raste iz mjeseca u mjesec.

“Svake godine vršimo vakcinaciju, radimo na unapređenju tehnologije, pratimo nove trendove kako bismo osigurali povjerenje krajnjeg kupca. Izlazimo na sajmove, povezujemo se s ljudima, nedavno smo bili u Beogradu uz podršku USAID/Sweden FARMA II projekta, sada idemo u Banju Luku. Znamo da je put težak, ali vjerujem da će tržište prepoznati kvalitetne proizvode”, govori nam Miroslav.

(Infosvijet)