ČUVA SRCE, SNIŽAVA PRITISAK, SPREČAVA SRČANI UDAR: Otkrijte čudesnu moć jedne od najzdravijih namirnica na svijetu…

0

Arheolozi su u sjeverozapadnoj Kini otkrili 4.000 godina staru zdjelu rezanaca od prosa.

Proso je drevno sjeme, koje se izvorno uzgajalo u suhim klimama Afrike i sjeverne Kine još od neolita.

Arheolozi su u sjeverozapadnoj Kini otkrili 4.000 godina staru zdjelu rezanaca od prosa.

S vremenom, proso se proširilo po cijelom svijetu.

Rimljani i Gali od ove žitarice su pravili kašu, a u srednjem vijeku proso se jeo češće od pšenice.

Uprkos njegovoj popularnosti, u Americi i Europi proso se većinom smatralo stočnom hranom.

Srećom, zanimanje za ovu namirnicu raste, pogotovo među ljudima kojima se preporučuje bezglutenska dijeta.

Naime, za razliku od nekih žitarica, proso ne sadrži gluten.

Nutritivna svojstva prosa

Ova žitarica preporučuje se svima, jer tijelo snabdijeva mnoštvom korisnih hranjivih tvari.Sadrži čak 15 posto bjelančevina, što ga čini vrhunskom namirnicom za vegetarijance, a uz to je bogato vlaknima, vitaminima B-kompleksa, uključujući niacin, tiamin i riboflavin.

Proso je i odličan izvor minerala, jer u njemu ima željeza, magnezija, mangana, fosfora i kalija.

Fosfor obavlja važnu ulogu u našem organizmu.

Osim što je odgovoran za izgradnju kostiju i zuba, fosfor je potreban za rast i obnovu ćelija te proizvodnju DNK i RNK.

Proso je namirnica koja čuva zdravlje srca, jer je bogata magnezijem.

Ovaj mineral ublažava i tegobe s astmom te učestale napade migrene. Osim toga, magnezij pomaže pri snižavanju krvnog pritiska i smanjuje rizik od srčanog udara.

Proso sadrži i fitohemikalije, uključujući fitinsku kiselinu, za koju se vjeruje da snižava holesterol, te fitat, koji je povezan sa smanjenim rizikom od raka.

Ova žitarica pripada alkalnoj skupini namirnica, što ga čini lako probavljivim i djeluje umirujuće na želudac.

Proso je pametan ugljikohidrat sa mnogo vlakana i niskim postotkom šećera. Zbog toga ima i relativno nizak glikemijski indeks.
matra se da proso čisti organizam, uspostavlja ravnotežu, regulira probavu i jača imunitet.

Preporučuje se u slučajevima povećanog fizičkog i psihičkog napora, trudnicama i dojiljama.

Priprema prosa

Proso je svestrana namirnica. Može se koristiti u slanim jelima i desertima.

Ima delikatan orašasti okus i, ovisno o tome kako ga kuhate, može biti hrskavo ili mekano.

Osnovni recept

Počnite pripremati jelo od prosa tako da ga isperete i ocijedite.

U srednji lonac ulijte dvije i pol šoljice vode i, kad zakipi, dodajte šoljicu prosa. Poklopite, smanjite temperaturu i kuhajte 15 minuta.

Zatim maknite s vatre i pustite da stoji još 20 minuta. Dodajte maslinovo ulje i začinite po želji.

Za nešto mekšu kašu od prosa, povećajte količinu vode na tri i pol šoljice i kuhajte pokriveno dok se voda potpuno ne apsorbira 45 minuta do sat vremena.

Pržite ga u suhoj tavi na srednjoj vatri uz stalno miješanje oko tri minute, a zatim dodajte vodu i poklopite.

VIŠE SA WEBA

loading...

VIŠE SA WEBA

loading...